Geen menstruatie (3+ maanden) na stoppen pil... (goede versie)

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben nieuw op dit forum en probeerde net al een topic aan te maken, maar dit ging even mis dus hierbij poging 2. Ik zit met een hoop vragen en onzekerheid, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben half juni 2018 gestopt met de pil en ben inmiddels niet meer ongesteld geworden (onttrekkingsbloeding in de stopweek niet meegerekend). Dit is dus bijna 3 maanden geleden en ik merk dat ik er nu wel erg onzeker van word. Voordat ik met de pil begon (dit is 7 jaar geleden), was ik altijd nagenoeg regelmatig (28-35 dagen / altijd om de 4-5 weken). 4 jaar geleden ben ik tussendoor een halfjaar gestopt en toen kwam mijn eerste menstruatie weer na 8 weken, toen na 6.5 week en uiteindelijk weer netjes 4 weken. Toen moest het dus ook even op gang komen, maar dit duurde vele malen korter en sneller!! 7 en 4 jaar geleden voelde ik altijd erg goed waar ik in mijn cyclus zat, wanneer ik mijn eisprong had, wanneer deze geweest was en wanneer ik ongesteld werd. Dit d.m.v. allerlei symptomen (afscheiding, pijnlijke borsten, rugpijn) die maandelijks terugkwamen. Nu voel ik al 3 maanden helemaal NIETS (0,0 symptomen) en lijkt het net alsof er niks meer gebeurt in mijn baarmoeder/hersenen...</p><p> </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee, wie kan mij helpen? Ik word er gek van. Ik heb al contact gehad met de huisarts, maar van haar moet ik nog een aantal maanden wachten om te kijken wat er gebeurt.</p><p style="text-align: center;"> </p>
 
Ik ben zelf meer dan 15 jaar aan de pil geweest en bij mij duurde het drie maanden voordat ik weer ongesteld werd. Zou het inderdaad nog even tijd geven. Wel gaf mijn huisarts toen aan dat als het er na 6 maanden nog niet was, ik eventueel een medicijn kon krijgen om het op gang te brengen. 
 
[quote quote=10107190]Ik ben zelf meer dan 15 jaar aan de pil geweest en bij mij duurde het drie maanden voordat ik weer ongesteld werd. Zou het inderdaad nog even tijd geven. Wel gaf mijn huisarts toen aan dat als het er na 6 maanden nog niet was, ik eventueel een medicijn kon krijgen om het op gang te brengen.[/quote]
En hoe was je cyclus daarna? Is deze inmiddels weer regelmatig? 
 
Het duurde bij mij ook een half jaar ofzo hoor, na 12 jaar slikken. Toen weer een jaartje de pil geslikt en toen duurde het aanzienlijk minder lang, ruim een maand ofzo, en de maand erop gelijk zwanger. Niet teveel op focussen zou ik zeggen. T komt vanzelf wel op gang!
 
Ook bij mij duurde het een jaar voordat mijn menstruatie op gang kwam maar daarna helemaal regelmatig en niets aan de hand
 
Ik heb precies hetzelfde. Half juni gestop en tot nu toe niks. Wel 2x gevoelige borsten gehad en menstruatiekrampen maar er gebeurd niks. Vorige x na stoppen pil duurde het ook 3 maanden voor ik ongesteld werd en 6 maanden voordat ik enigszins een goede menstruatie weer had. Na ruim 8 maanden zwanger geraakt. Nu voor 2e kinderwens had gehoopt dat ik nu sneller ongesteld zou worden na 10 maanden maar pil te hebben geslikt maar helaas. Dokter zei hier ook dat het 6 tot 9 maanden kan duren voordat het weer op gang komt. Helaas moeten we wachten...herken je gevoel wel!
 
Terug
Bovenaan