Geen menstruatie, maar ook geen positieve test!

Hoi allemaal,<br />Mijn vriend en ik hebben het al een hele tijd over zwanger worden, en deze maand besloten we het voor het eerst echt te proberen. Enorm spannend natuurlijk, maar vooral heel leuk!<br />In de periode tot aan mijn menstruatie heb ik mij anders gevoel dan normaal en ben ook wel wat misselijk met een opgeblazen gevoel. Ik wilde graag afwachten tot mijn NOD met testen en überhaupt om te zien of ik niet gewoon ongesteld zou worden, het is immers pas ronde 1.<br />Echter ben ik nu al een aantal dagen over tijd, maar de zwangerschapstest geeft steeds negatief aan en lijkt mijn menstruatie ook niet te komen (normaal gesproken merk ik dat al een aantal dagen vooraf door wat spotting).<br />Omdat dit allemaal erg nieuw is voor mij ben ik benieuwd of jullie dit ook wel eens meegemaakt hebben en wat jullie zouden doen?<br />liefs,<br />

Ik ben bang dat het enige wat je kan doen wachten is! Je zegt dat je overtijd bent, dus ik neem aan dat je dan ook weet wanneer je ovulatie was? Heb je die ook daadwerkelijk gevoeld/gevonden via test?
Hoewel het de eerste ronde is, kan het zijn dat je er toch meer mee bezig bent geweest, en dat wil ook weleens zorgen dat je cyclus anders gaat lopen of dat je kwaaltjes voelt die je wilt voelen. 
Als je over 2 dagen nog niet ongesteld bent, nog een keer testen en als de test dan nog steeds negatief is en je bent wel zeker van je ovulatie dan misschien huisarts contacten en vragen of er bloedonderzoek kan worden gedaan?
Hopelijk hoef je niet zo lang in spanning te zitten!

[quote quote=10356042]Hoewel het de eerste ronde is, kan het zijn dat je er toch meer mee bezig bent geweest, en dat wil ook weleens zorgen dat je cyclus anders gaat lopen of dat je kwaaltjes voelt die je wilt voelen.[/quote]
Dit herken ik zelf maar al te goed; vorige ronde was ik er meer dan ooit mee bezig met ovulatietesten en de week van mijn NOD had ik krampen maar geen bloedverlies, pijnlijke borsten etc. maar negatieve test. Week later dan normaal toch ongesteld geworden.
Natuurlijk hoop ik voor jou op een positieve uitkomst!

Ja ben zeker van mijn ovulatie, dat heb ik getest. Er zit inderdaad niets anders op dan wachten.. wordt vervolgd ?

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk waardoor je negatief test of nog niet ongesteld wordt.
Allereerst is het belangrijk om te kijken op welke basis je cyclus is berekend. Als je van vorige maanden uit gaat maar je hebt in die maanden wel anticonceptie (zoals pil) gebruikt dan kan het zijn dat je cyclus anders is als je denkt. Door de anticonceptie kan het stabiel lijken maar is je eigen cyclus anders. Of misschien is je lijf nog aan het "ontpillen" (stofje van de anticonceptie kan dan nog in je lijf zitten en je lijf is dan eerst bezig een soort van eigen ritme op te pakken/creeren)
Daarnaast, weet je ook wanneer je je eisprong had? Meestal tel je hier dan gemiddeld 2 weken bij op. Je kan je eisprong "testen" door middel van zogeheten ovulatietest(en) (te koop bij drogisterij e.d. die van de action waren bij mij ook prima, ook de zwangerschapstesten).
Hoe heb je getest? Ochtend urine is op het begin het beste omdat je hcg gehalte dan nog laag kan zijn (stofje waardoor je positieve test krijgt, is namelijk alleen aanwezig bij zwangerschap en wordt als je zwanger bent elke 48 uur verdubbeld) je ochtend urine is als het ware niet verdund door drinken etc. Je kan over sommige testen heen plassen of in een beker o.i.d. Ik test altijd uit een beker. Dit omdat je dan beter kan letten op het gebruik van de juiste hoeveelheid urine (zie beschrijving van de test). En, mocht je meerdere testen in huis hebben dan kan je met dezelfde (overgebleven) urine nog een test doen.
Je cycluslengte kan soms ook een beetje afwijken door stress. Je bent nu (denk ik) in de stress dat je een negatieve test hebt en toch niet ongesteld bent. Je kan door stress je menstruatie ook tegen houden.
Je kan als je wil ook bloed laten prikken (kosten zijn voor zover ik weet wel voor jezelf).
Meestal doen ze pas kijken of er een medische oorzaak is na half jaar tot jaar proberen.
Ik gebruik een app om mijn cycli in kaart te brengen. Het is menstruatiekalender van simpleInnovation. Deze is gratis te downloaden in de play store. Deze geeft je verwachte cyclus aan. Als je dan daadwerkelijk ongesteld geworden bent vul je dit in en dan kan je statistieken zien over de afgelopen maand(en). Mocht je zwanger zijn dan kan je bij instellingen de app veranderen in de zwangerschapsmodus en kan je zien hoeveel weken je zwanger bent.
Ik ben overigens geen arts o.i.d. heb alleen veel ervaring met cyclus in kaart brengen etc. Omdat ik dit in de loop van de tijd van de artsen geleerd heb (pcos dus soms cycli van 32 dagen soms 36/37/38/39/40/etc. Dagen. Mijn langste was 62 dagen, toen had ik dus een maand overgeslagen). Ik ben zelf uiteindelijk wel in behandeling geweest om mijn cyclus te stabiliseren en door een stabiele  cyclus zwanger geworden (nu spontaan zwanger van tweede)
Hoop dat je hier wat aan hebt, En ook dat jullie wens uit mag komen.

O, zie nu dat je al ovulatietest hebt gedaan, dat had ik nog niet gezien toen ik het bericht typte, haha

Klopt inderdaad! Ik ben ook al bijna een jaar gestopt met de pil en daarna zijn mijn cyclussen altijd stabiel. Wellicht moet ik gewoon nog even geduld hebben en over een paar dagen weer testen.. 

Terug
Bovenaan