Geen menstruatie na miskraam

Hallo allemaal,

Misschien hebben jullie tips of ideeën voor mijn situatie, ik ben namelijk ten einde raad..

8 November 2025 heb ik een miskraam gehad van een zwangerschap van 5 weken. Ik heb na 83 dagen nog steeds mijn menstruatie niet terug. Ik heb inmiddels eindelijk een doorverwijzing gekregen naar de gynaecoloog alleen kan ik daar pas met 3 weken terecht op 19 Februari. Heef een van jullie misschien een tip om mijn menstruatie op te wekken? Of ervaring met dezelfde of soortgelijke situatie?

Liefs

Hallo,

Wat verdrietig voor je. En heel herkenbaar, ook ik heb na een miskraam een tijd geen menstruatie gehad. Uiteindelijk is bij mij, na doorverwijzing en (echo)onderzoek, met pilletjes de eisprong weer op gang gebracht. Hierdoor ging ik dus ook weer menstrueren. Ik heb begrepen dat je lichaam wat van slag kan zijn na een miskraam en dat dit reden kan zijn tot uitblijven van een nieuwe eisprong. Goed dat je een doorverwijzing hebt gekregen en ik ben ervan overtuigd dat ze je kunnen helpen! Nog even geduld dus :) Bij mij is het inmiddels al een tijdje geleden en ik heb nu 2 gezonde kindjes. Waarvan er 1 op dit moment kláár wakker is en ik dus ook, vandaar dat ik nu reageer haha. Het niet goed weten en wachten, kan je veel zorgen geven, dat had ik ook. Maar er zijn echt veel mogelijkheden om je (weer) op weg te helpen.

Succes en sterkte!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat verdrietig voor je. En heel herkenbaar, ook ik heb na een miskraam een tijd geen menstruatie gehad. Uiteindelijk is bij mij, na doorverwijzing en (echo)onderzoek, met pilletjes de eisprong weer op gang gebracht. Hierdoor ging ik dus ook weer menstrueren. Ik heb begrepen dat je lichaam wat van slag kan zijn na een miskraam en dat dit reden kan zijn tot uitblijven van een nieuwe eisprong. Goed dat je een doorverwijzing hebt gekregen en ik ben ervan overtuigd dat ze je kunnen helpen! Nog even geduld dus :) Bij mij is het inmiddels al een tijdje geleden en ik heb nu 2 gezonde kindjes. Waarvan er 1 op dit moment kláár wakker is en ik dus ook, vandaar dat ik nu reageer haha. Het niet goed weten en wachten, kan je veel zorgen geven, dat had ik ook. Maar er zijn echt veel mogelijkheden om je (weer) op weg te helpen.

Succes en sterkte!
Bedankt voor je berichtje, dit helpt enorm! Ik hoor namelijk veel ervaringen dat vrouwen direct weer zwanger raken en of hun menstruatie terug krijgen na een miskraam maar kon over mijn situatie helaas niks terug vinden… heel erg bedankt voor het delen van je ervaring

Terug
Bovenaan