Geen menstruatie na pil.

<p>Goedemiddag allemaal!</p><p>Ik ben ten einde raad en ik hoop dat mensen mij hier meer kunnen vertellen.</p><p>Ik ben 20 jaar en heb 5 jaar de pil geslikt.</p><p>Eind aug 2021 ben ik gestopt met de pil nadat ik en mijn vriend te horen kregen dat wij een nieuw huis hadden. Dit leek ons een perfect moment om aan een kleine te beginnen. Wij zijn erg gelukkig en 2 hard werkende mensen dus het werd tijd om mijn droom van moeder worden uit te brengen. <br /><br /></p><p>na mijn ontstekingen bloeding kwam er alleen geen nieuwe menstruatie, ik had wel verwacht dat dit tijd nodig heeft maar mijn cyclus duurt ondertussen al rond de 120 dagen. Ik heb niet extreem lang de pil geslikt en ben jong en dit lijkt mij dus niet normaal. De dokter heeft mijn bloed al getest en dit was goed dus krijg ik te horen dat ik maar even geduld moet hebben wat mij nogal frustreerd. Op advies van de dokter wel 10 dagen Orgametril genomen om een ontrekingsbloeding op te wekken en nu 3 dagen na het stoppen nog steeds geen resultaat. Zijn er meer mensen die dit hebben ik maak me zo een zorgen, ik wil eigenlijk naar een privé kliniek die mij wel wil onderzoeken en misschien medicatie kunnen geven aangezien er gewoon medicijnen zijn om een eitje vrij te laten komen maar is dit wel mogelijk wat zijn jullie ervaringen?</p>
 
Toen ik was gestopt met de pil kreeg ik pas na een half jaar m’n eerste echte menstruatie. M’n hele cyclus was ontregeld en duurde wel 3 jaar om het normaal te krijgen.
Er staat ook overal dat het wel tot 2 jaar kan duren voordat je hormonale balans weer normaal is. Dus het is NIET zo raar. Maar als je je eisprong wil opwekken dien je naar een fertiliteitskliniek te gaan. Die medicatie krijg je niet zomaar.
 
Hier duurde het bijna een jaar voordat ik voor ik mijn eerste echte menstruatie weer had. Daarna pas weer een half jaar later en is ook nooit regelmatig geworden (altijd minstens twee maanden ertussen). Ondertussen wel een vrolijke peuter hier rondlopen zonder ook maar enig traject is te zijn gegaan, maar het heeft wel een hele tijd geduurd voordat het raak was. 
 
Wat een gedoe eigenlijk zeg hahah, blijkbaar toch niet de enige. Ik blijf er toch van balen dat het best lang duurt voordat alles op gang komt. Hebben jullie ook toevallig ervaring met Orgametril? Hier lees ik ook zoveel verschillende verhalen erover. 
 
 
Heel irritant! Ik had er ook last van, maar bij mij heeft het wel een medische oorzaak. Voordat ik begon met de pil heb ik nooit een regelmatige cyclus gehad en ik ben ooit met de pil gestart vanwege acne. Mijn langste cyclus voor de pil was zo'n 12 weken, maar toen het langer duurde dan dat nadat ik gestopt was ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Vanwege vermoeden pcos meteen doorverwezen naar ziekenhuis voor echo. Kwam niks uit. Daarna bloedonderzoek. Kwam weer niks uit. Toen provera gekregen als soort reset (want er leek immers niks mis te zijn). Dokter zei wel: als je daarna geen eigen cyclus krijgt bellen en dan wordt je doorverwezen. Bij de fertiliteitskliniek toch pcos vastgesteld en inmiddels in een traject. Hopelijk is er bij jou niks mis, maar als je zelf bepaalde symptomen herkent dan zou ik wel aan de bel blijven trekken! Anders gewoon rustig afwachten dan komt het waarschijnlijk vanzelf op gang. Veel succes!
 
Ik herken me hier heel erg in. Ik wil nooit zomaar een label plakken maar pcos komt erg overheen met mijn klachten. Na mijn eerste menstruatie bleef het ook een half jaar uit daarna weer opnieuw 3 maanden enz toen dus maar aan de pil gegaan ook omdat ik erge acne had. Ik vind het zo lastig omdat mij huisarts mij steeds weg stuurt en er wordt gezegt dat ik maar moet wachten tot er een jaar voorbij is. Misschien toch maar een omweg zoeken?
 
Wat vervelend dat je huisarts nog niet zo wil meewerken. Ik werd puur om een onregelmatige cyclus (niet eens zo extreem) en het niet altijd kunnen vinden van een eisprong doorverwezen voor een echo. Bleek pcos te zijn. Had geen idee, want nooit klachten. Ik ben wel 15 jaar ouder, wat wellicht mee speelt hoor! Probeer je zorgen toch te uiten en vraag anders gewoon eens specifiek om een echo, puur voor je eigen informatie? Maar ook als wel blijkt dat er iets speelt, is het nog niet zomaar opgewekt of geregeld. Medicatie kan een zoektocht zijn en zelfs als het werkt is er geen garantie. Het is een proces wat best lang kan duren en dat geduld vraagt. Succes, hopelijk heb je snel wat duidelijkheid!
 
Inderdaad, ik vind het zonde om lang te wachten om ergens achter te komen wat ik ook al eerder had kunnen weten. Ik ga weer een afspraak maken en dan specifiek vragen voor een echo. Bedankt voor jullie hulp!
 
Terug
Bovenaan