Geen menstruatie, wel zwanger willen worden...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb twee zoontjes. De oudste is net twee en de jongste net een geworden. We zitten er nu over te denken om voor ukje nummer drie te gaan, maar ik ben na de jongste nog steeds niet ongesteld geworden. Ik geef nog borstvoeding, dus daardoor zou het kunnen dat mijn menstruatie nog niet terug is, maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Moet ik stoppen met de borstvoeding, afwachten, of misschien naar de huisarts? Zou ik wel een eisprong kunnen hebben? Ik wil graag weer zwanger worden, maar op deze manier is het wel een erg onzekere bedoening. Wat denken jullie?

Tja als je er aan toe bent om te stoppen met borstvoeding dan komt je cyclus misschien op gang. Vervelende is dat je elk moment een eisprong kan hebben. Ik heb pcos dus wordt sowieso niet ongesteld en heb geen eisprong. Ja misschien 1 keer per jaar. Net zo onzeker en lastig mikken dus. Ik slik daar nu hormonen voor, maar met borstvoeding is dat weer niet verstandig. Als je nog graag borstvoeding geeft en toch graag een kindje zou willen, zou ik inderdaad even naar de huisarts gaan. Misschien zijn er wel oplossingen voor. Heel veel succes in ieder geval. Leuk hoor, zo kort op elkaar! Beetje hectisch af en toe, maar ook echt genieten.

Ik personelijk zou eerst naar de huisarts gaan misschien is iets anders de reden en stop je voor niets met de borstvoeding

Ik denk dat de huisarts je zal adviseren te stoppen met bv. Pas als je menstruatie dan niet terugkomt, zal hij evt. verdere actie ondernemen.

De oorzaak van het uitblijven van je menstruatie is duidelijk, dus zal de huisarts je geen hormonen voorschrijven of doorsturen naar een gynaecoloog/fertiliteitsarts. Eerst kijken of je menstruatie terugkomt na het stoppen met de bv.

Een belletje naar je huisarts kan natuurlijk altijd, maar stel je er op in dat je, alsje echt snel weer vol voor nummer 3 wilt gaan, zult moeten stoppen met bv.

Succes!

Terug
Bovenaan