geen menstruatie

Hoi allemaal,
Ben afgelopen november na een stopweek (waarin ik wel ongesteld werd) gestopt met de pil. Daarna ben ik alleen nog in januari een keer ongesteld geweest en verder niet meer. Heb eergisteren een test gedaan maar was niet zwanger. (net als de tig eerdere testen in de afgelopen weken) Kan het dat je cyclus na 5 maanden nog niet op gang is gekomen, na bijna 7 jaar pilgebruik? Ik hoop op reacties
gr J.
 
Hallo Anoniem,

Ja het is mogelijk dat een cyclus nog niet op gang is gekomen. Toevallig heeft mijn huisarts dat mij verteld. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de huisarts. Gewoon puur ter informatie. En anders vraag je om een echo, omdat je het niet vertrouwd.
Heel veel succes.

Liefs Vanessa1
 
Een vriendin van mij werd pas een half jaar na het stoppen ongesteld. Zelfs niks tussendoor. Ze heeft rustig afgewacht en uiteindelijk kwam het gewoon op gang. Als je het niet vertrouwd zou ik als ik jou was een afspraak maken met de dokter. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Succes!
 
Helaas, het komt dus vaker voor idd. Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan. Natuurlijk komt het heus wel een keertje vanzelf op gang, maar het is nu wel erg onzeker allemaal!
Sterkte, Jaine
 
Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ben erg benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren. Had aan de ene kant verwacht dat het sneller zou gaan. Dacht ik ben nog jong (23) Maar ach heb nog de tijd he. Hebben jullie een vast groepje dat steeds met elkaar 'chat' op het forum. Lijkt me nl. wel gezellig!
gr jackje
 
Hoi Anoniem

Ik ben begin januari gestopt met de pil en wilde eerst een keer normaal menstrueren voor we zouden gaan proberen zwanger te worden. En het heeft idd een hele tijd geduurd. 29 mei ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden. Nog niet zo heel lang, slechts 3 of 4 dagen, is vergeleken met mijn menstruatie toen ik de pil nog slikte erg kort, maar goed. Ik ga ervan uit dat het nu weer wat op gang gekomen is en we gebruiken nu dus ook geen voorbehoedsmiddelen meer. Spannend hoor! Maar het is dus niet vreemd als je menstruatie na gebruik van de pil een tijd uitblijft. In mei was ik nog voor iets anders naar de huisarts en toen vroeg ik ook nog even naar het uitblijven van de menstruatie en toen zei hij dat het wel 1 jaar kan duren en ik me niet ongerust moest maken. Misschien dat je hier iets aan hebt.
 
Terug
Bovenaan