Geen menstruatie

<p>Hallo,</p><p> </p><p>wij hebben een zoon van bijna 7 en willen graag een tweede kindje.</p><p>18 oktober M’n spiraal verwijderd. Nu helaas nog steeds geen menstruatie. Contact gehad met de dokter die zegt kan nog wel even duren. Tot maximaal een jaar. <br />Ik heb ook al meerdere testen gedaan, helaas negatief.</p><p>Iemand hier ervaring mee?</p><p> </p><p> </p>

Hallo,
Bedoel je 18 september of bedoel je 18 oktober vorig jaar?
Ik heb vaker gehoord dat het een tijdje kan duren voordat je een menstruatie krijgt na verwijderen van spiraal(of stoppen mrt andere anticonceptie). Er staat inderdaad een jaar voor, meestal ga je daarna pas een traject in als dat nodig is.
Ik heb geen ervaring met spiraal omdat voor mij een spiraal niet geschikt is als anticonceptie.
Wat je wel kan doen is ovulatietest doen. Als je positieve ovulatietest hebt komt gemiddeld 2 weken daarna je menstruatie (op gang), mits je niet zwanger bent. Dan weet je wel waar je aan toe bent
Je cyclus kan ook lang(er) zijn waardoor je misschien op een verkeerd moment test, over paar dagen nog een keer testen kan je proberen..(dat zou ik niet te vaak doen, ivm de kosten van een test en het vervelende gevoel dat je kan hebben mocht de test negatief zijn) 
Je kan ook om een bloedtest vragen maar dat doen ze niet altijd en die kosten zijn wel voor jezelf (volgens mij was dat ergens tussen de 40 en 75 euro, was bij mij in 2017 dus weet niet meer precies en kan veranderd zijn)..
Hopen dat je snel duidelijkheid hebt waardoor je binnenkort wel een positieve test mag hebben.

Hoi, 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op 06-08 mijn spiraal laten verwijderen, toen een normale cyclus (van 27 dagen) en momenteel zit ik op cyclusdag 37. Deze cyclus heb ik wel m'n eisprong gevonden (op dag 14 en 15 positieve ovulatietest) en dus geen menstruatie. Ik heb al overleg gehad met de huisarts en die wijt het ook aan het verwijderen van de spiraal (mijn huisarts gaf aan dat het na ongeveer 3 maanden hersteld zou moeten zijn). 
We moeten dus nog maar even geduld hebben ben ik bang! 

Terug
Bovenaan