Geen menstruatie

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Misschien dat er iemand op dit forum hetzelfde heeft meegemaakt als ik op dit moment. Sinds februari van dit jaar ben ik gestopt met de pil, want we willen graag een tweede kindje. Het leek allemaal goed te gaan, totdat ik weer ongesteld moest worden. Dit bleef dus uit. Na een paar weken toch maar contact opgenomen met de huisarts. Die vond het allemaal wel vreemd, dus ik kreeg een kuur met Primilut om de bloeding in gang te zetten. Dat is gebeurt en nu is er dus weer geen menstruatie op gang gekomen. Ik heb al twee tesen gedaan en die ware negatief. IK moet ik nog 3 weken afwachten en als er dan niets is gebeurt dan moet ik door naar de gyneacoloog. Ik ben er best el bang voor, want ik weet totaal niet wat me te wachten staat en ik vind het heel erg raar hoe mijn lichaam nu reageert. Zelfs de huisarts snapt het niet. Is er misschien niemand die dit ook heeft meegemaakt

Marielle

Hoi Marielle,

Welkom op dit forum!! Ik werd de eerste 5 maanden niet ongi na het stoppen van de pil. Het is wel weer op natuurlijke wijze op gang gekomen, maar nu een jaar later is mijn cycles nog altijd onregelmatig. Vorige week heb ik bloed laten prikken en de uitslag is dat ik geen eisprong heb, maar ben nu wel ongi heel gek!

Ik heb geen ervaring met primolut dus daar kan ik je geen advies in geven, maar ik weet dat het erg lang kan duren voordat je cycles weer op gang komt!

Ik hoop voor jou dat het snel weer op orde is!

Succes liefs moi xxx

Hoi,

Toen ik stopte met de pil omdat we een tweede kindje wilde had ik ook een onregelmatige cyclus en na een paar maanden helemaal geen cyclus meer.

De huisarts deed er in de eerste instantie een beetje makkelijk over maar na mijn aandringen werd ik toch doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Daar bleek d.m.v. een inwendige echo dat ik PCOS heb(ik heb dus geen eisprong).Wat dus weer duidelijk maakte waarom ik zoveel huidproblemen heb en na m'n eerste zwangerschap 30 kilo ben aangekomen.En ik was al niet een van de slankste.

Nu na 9 kuren Clomid hebben we nog steeds geen succes,ondertussen wel alle vruchtbaarheidsonderzoeken gehad(spermaonderzoek,HSG)alles is tiptop in orde zei de gyn,behalve dus die PCOS.

Nu heb ik het gevoel dat het enige dat ik nog kan doen afvallen is in de hoop dat m'n cyclus daardoor weer normaal word,ik ben nu 13 kilo kwijt maar moet dus nog veel meer.

Wat me inmiddels wel duidelijk is geworden dat ik van m'n eigen gevoel niet echt op aan kan, ik heb inmiddels alle symptomen wel eens gehad maar toch nooit succes,hopelijk ontmoedig ik je niet te veel,da's zeker niet mijn bedoeling.Iedereen is anders en dit is gewoon mijn verhaal en ik hoop erg voor jou dat het gauw weer op orde is.

Wij hebben nog altijd hoop aangezien we voor de rest wel gezond zijn.En die afspraken bij de gyn worden echt steeds makkelijker.

Groetjes, Amber

Terug
Bovenaan