Geen middagdutje?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hallo medemoeders,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ons zoontje van 21 maanden slaapt de laatste tijd heel slecht in, als hij slaapt is hij niet meer wakker te krijgen. Maar het duurt 2 uur voordat hij slaapt, hij gaat er 7 uur in en breekt dan zijn hele bed af tot een uurtje of 9 en geeft dan op. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Maar ondanks dat hij zo laat slaapt is hij de volgende ochtend gewoon rond 7 uur wakker. En je merkt aan hem dat hij erg moe is en daardoor humeurig. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Nu is dit ook gaande bij zijn middagdutje, deze proberen we al in te korten om het ‘s avonds makkelijker te maken maar dit werkt niet. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" />We hebben zelfs geprobeerd om het middagdutje over te slaan, maar dit was absoluut geen succes. Huilend en ontevreden jongen in de middag, maar ‘s avonds wel meteen knock out in bed tot de volgende ochtend. <br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /><br style="box-sizing: inherit; outline: 0px;" /></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Herkennen andere ouders zich hier in?</p>
 
Ik herken het niet van mijn eigen kindje, maar mijn ervaring is wel dat kinderen die overdag genoeg slaap pakken, savonds vaak ook beter (in)slapen. Het dutje smiddags overslaan zou ik dus nog niet doen omdat je ook aangeeft dat hij dan wel heel moe is. 


Zou het niet even iets van een fase/sprong kunnen zijn waar je e ven doorheen moet? Wellicht slaapt hij over een maandje ineens weer goed in.
 
Ik zou aanraden om het middagdutje in te zetten rond 11.00-12.30u en avond bedtijd op 20.00u te zetten. Dit doen wij hier al een tijdje en dit blijkt te werken ?
 
Mijn dochter is net 2 jaar..Slaapt in de middag van 13.00-15.00 (soms wat korter)
s Avonds gaat ze er om 20.00-20.15 in. Eerder heeft geen nut, is ze gewoon nog niet moe genoeg. Middagslaapje slaat ze hier een enkele keer over, maar dan is ze om 17.00 echt kapot. 
Ik vind het niet zo erg dat ze er s avonds wat later in gaat. Het middagslaapje vind ik nog wel heeeeel erg fijn en dan hou ik haar liever s avonds een uurtje langer op. In de ochtend is ze altijd 6.30-7.00 wakker.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoop ook dat dit een fase is, maar het duurt al een maandje.
Soms ligt hij overdag 2/3 uur in zijn bed te spelen en dan halen we hem er maar weer uit. We proberen hem zo lang mogelijk te laten liggen zodat hij misschien toch nog in slaap valt. Ik vind de slaapjes overdag ook nog wel erg fijn, aangezien ik nu 22 weken zwanger ben van de tweede, dan kan ik zelf ook even bijtanken :)
Misschien dat ik het middagdutje naar voren ga halen! Vind ik wel een goede tip  
Nu gaat hij er rond 12 uur in en maak ik hem om 14:30 wakker of na anderhalf uur zodra hij in slaap is gevallen
 
 
Terug
Bovenaan