Geen middagslaapje meer????

Mijn dochter weigert sinds een paar dagen tussen de middag te slapen. Ze is een grote meid dus hoeft dat niet. Op zich niet erg, ware het niet dat ze om vier uur volledig instort en niet meer te genieten is.
Hierdoor heeft het geen enkel nut meer om te koken; ze eet het toch nauwelijks op want ze is te moe. Bovendien valt ze 's avonds ook niet in slaap; want te moe...

Het is echt om wanhopig van te worden! Want ineens is er geen ritme meer, en die 14 uur slaap die ze moeten hebben? Ik mag blij zijn als ze er 10 van haalt...

Iemand de gouden tip? Op het cjb hebben ze vakantie, dus daar moet ik nog dagen wachten op tips...

Liefs,

T

Helaas geen tips. Julia slaat hem af en toe over (meer als we toevallig weg zijn) maar slaapt dan of vroeg (normaal tussen 8 en half 9 naar bed, dan rond 7 uur) of idd een dutje voor het avondeten...

Hopen dat ze het toch weer gaat doen, zeker nu de 2e er bijna is!

Liefs

Heb je al geprobeerd om haar dan rond 4 uur ff voor een klein uurtje naar bed te doen? Is natuurlijk alles behalve ideaaal maar als ze dan beter eet en 's avonds wel in slaap kan komen is het miss wel beter.

Wij hebben een grote slaapkop. 's middags slaapt ze 2 uur en s'avonds gaat ze om 7 uur naar bed en slaapt dan( met vaak 1 keer wakker worden 's nachts) tot zeker 7 uur. Vanmorgen hoorde ik haar ook om 7 uur maar was op dat moment aan het voeden en kon haar niet gelijk uit bed halen. Met als resultaat dat ze weer in slaap is gevallen en nu ( bijna 9 uur!) nog/ weer slaapt.
Soms is ze ook tegen een uur of 4 niet te genieten omdat ze moe is. Wij leggen haar dan eventjes in bed zodat ze ff kort kan bijslapen en toch wat eet en niet tot 7 uur alleen maar huilt omdat ze zo moe is.

Ik hoop voor je dat ze snel weer overdag gaat slapen want zeker nu je bijna bent uitgerekend kun je je rust goed gebruiken en natuurlijk ook als de kleine straks is geboren zou het lekker zijn dat je overdag ff wat rust hebt.

Hier een lekkere middagslaper, maar hij slaapt 's middags zo goed dat hij 's avonds pas tegen 21.00 uur in slaap valt... ik zit mij dus af te vragen of ik hem niet wat eerder wakker moet gaan maken 's middags. Balen, want ik geniet nog zo van dat pauzemoment voor mezelf...

Heey,

Kan me voorstellen dat je er wanhopig wordt.
Nu dat je bijna uitgerekend bent al helemaal maar als straks de kleine er is...is het ook o zo fijn..

Hoe laat wordt je kleine meisje wakker s ochtends?

Die van ons de laatste weken om 6 uur!!!
Maar is s middags dan wel heel moe en gaat ze om 12:30uur naar bed en maak ik haar uiterlijk om 14:30uur wakker want ze heeft echt een middag humeur en wil dan alleen maar bij mama zitten.
Haar kleine zusje moet om 1500uur de fles dus zo heb ik een half uurtje voor haar en dan is de kleine aan de buurt plus dan kan ze s a vonds wel slapen.
Ze gaat rond 1930uur naar bed.
Laat ik haar s middags langer liggen krijg ik haar s avonds echt niet op bed...

Het komt toch wel veel voor hoor dt kindjes van 2 s middags in een keer niet willen slapen.
EEn vriendin van mij zat in het zelfde schuitje en haar dochter sliep bij haar oma wel maar thuis niet meer...of dat ze aanvoelen dat er iets aankomt.
Wat zij heeft gedaan en wat ze op het kinderdagverblijf ook doen, "rust momentje" in de middag".
Bv op bank liggen, zodat ze wel uitrust.
De kinderen op het kdv zeggen dat ook we gaan ff rusten en dat werkt prima.

Of s avonds gewoon heel vroeg op bed leggen..

Misschien heb je er iets aan..

Sterkte

Terug
Bovenaan