Geen moeder?

Hoi meiden,

Ben ik weer. Nog steeds niks te voelen of merken van een naderende miskraam. Ik hoop zo dat het niet meer te lang op zich laat wachten, zo kan ik het niet afsluiten. Maar aan de andere kant: nu zit mijn kindje nog binnen in mijn buik en kan ik het nog even bij me houden. Zo dubbel! Maar wat ik nog het allerergste vind, word ik nu dan geen moeder? Ik voel me moeder, en het is een kindje en het wordt straks toch 'geboren'?? Ben ik dan nu voor altijd moeder van dit mooie kindje, of vinden jullie dat overdreven en kun je dan nog geen moeder zijn? Als je kindje doodgeboren wordt na een aantal maanden mag je toch ook moeder zijn. Ik weet het, het klinkt allemaal maar wat vreemd, maar ik worstel op dit moment zo met die gevoelens! Ben nog niet wezen werken, weet het ook nog maar sinds dinsdag. Ik kan me er gewoon nog niet toe zetten. Ik ga vanmiddag lekker naar mijn moeder toe, dan gaat zij lekker voor me zorgen.
Liefs, Anke

Jeee Anke, jij ook hier! Wat vreselijk joh en wat een vreselijk verhaal! Het is bij mij inmiddels ruim vijf wekebn geleden gebeurd, op de dag dat ik twaalf weken was. Ik vind dat ik een kindje gekregen heb, ik heb het alleen niet mogen houden. Het heeft even geduurd voordat ik het zo voelde, maar het geeft me troost. Ik ben er van overtuigd dat de ziel van dat kindje nog 'ergens' is en dat het wacht totdat ik het een lichaam kan geven wat wel goed is. Pfff, klinkt misschien een beetje gek als ik zo opschrijf, maar duidelijker kan ik het niet omschrijven.

Heel veel sterkte meis want er komen moeilijke tijden aan voor je. Zoek troost bij elkaar, zorg dat je niet ook nog elkaar verliest nu!

Liefs, el.

Lieve Anke,

Neem er de tijd voor om dit te verwerken. Ga niet te snel werken, als je mk begint op je werk, is dat niet echt prettig.
Bij mij was er geen kindje, alleen maar een leeg vruchtzakje, dus ik heb niet het idee gehad ,dat ik een kindje verloor. Wel vond ik het vreselijk om plotsklaps niet meer zwanger te zijn. Al je plannen worden ineens overhoop gegooid, maar ook moet je je gevoel ineens omgooien. Ik was best verbaasd wat zwanger zijn met je doet. Ineens is dat hetgene waar (bijna) alles om draait, en dat valt dan helemaal weg.

Heel veel sterkte in deze onzekere tijd.
Knuffel

Terug
Bovenaan