Geen mooie buik 27 w

<p>Hi dames!</p><p>ik vind me buik helemaal niet mooi! Ben inmiddels 27 weken zwanger van mijn 2de kind en tijdens mijn eerste zwangerschap had ik nu wel een hele mooie ronde buik. Nu zie je nog altijd een deukje bij me navel en als ik zit lijkt het wel een 2 dikke buiken. Zo raar.. hoewel ik tijdens mijn 1ste zwangerschap al best wel wat aangekomen was en op dit moment ben ik maar 3 kilo aangekomen op 27 weken.</p><p> </p><p>Hoe kan dit? :( </p>

Kan nog komen:)
Ik had bij mijn eerste ook lang zo'n buik met nog een taille erin, eigenlijk pas tijdens m'n verlof (36 w) werd het zo'n rond bolletje. Ook de kilo's gingen toen pas wat harder al ben ik in totaal ook 'maar' 6 kilo aangekomen (na de bevalling raak je met baby, vruchtwater placenta etc. vaak zo'n 7 kilo kwijt).
Ik vond het niet lelijk en ergens ook wel fijn, ik kon al m'n eigen jurkjes nog aan en heb daardoor nooit zwangerschapskleding hoeven kopen:) 

Ik heb beide keren geen mooie buik gehad en met name de tweede keer striae van boven tot beneden en van links naar rechts (letterlijk!). Tja, doe je niets aan. Er groeit een kind in je buik. Wat is er mooier dan dat?!

Je bent zwanger, gefeliciteerd! Ik lees uit je post niet dat het niet goed gaat met je baby. Dat lijkt mij veel belangrijker dan of je wel of niet een mooie buik hebt! 

Hee,
Het belangrijkste is idd dat met jou en de baby alles goed is maar ik snap je heel goed. Dat wil niet zeggen dat je sommige dingen niet leuk mag vinden. Ik ben ruim 25 kilo aangekomen vorige keer, nu zwanger van de tweede en het lijkt dezelfde kant op te gaan. Gelukkig is alles er weer af gegaan maar neemt niet weg dat ik dat niet leuk en mezelf ook echt niet mooi zwanger vind. Desalnietemin erg dankbaar dat ik weer zwanger mag zijn en dat alles goed gaat. Maar elke zwangerschap ik anders dus hoe het kan... tja.. hormonen, je lijf die al wat veranderd is door de eerste zwangerschap.. geen idee. Ik denk maar zo, gelukkig is het tijdelijk en straks weer terug naar mn 'eigen lijf' om zo maar te zeggen. 

Succes met je zwangerschap!

Oh dat heb ik ook best lang gehad. 
De verloskundige zei dat dan onderin je baarmoeder groeit en daarboven je darmenbuik zit. En dat zodra je baarmoeder echt groot boven je navel gaat groeien, het wel rond wordt. En dat was bij mij zo. Ik werd giga met vanaf week 30 oid een hele mooie buik. 
Ik loste het trouwens op door van die leggings/panties/broeken die over je buik gaan aan te trekken. Die maakten alles wat steviger en daardoor leek het een stuk ronder. Zeker met een top of jurkje met strikband onder je borsten.  Zag je die deuk niet zo. 

Misschien heeft het ook wel wat te maken met de stevigheid van je huid en buikspieren. Ik ben 37 en had al een blubberbuikje a la 3 maanden zwanger voor ik zwanger werd. Maar die mooie strakke zwangere buik met piekgave huid, die je op al die foto's ziet op websites... Die heeft volgens mij niemand hoor. Of weinig vrouwen in elk geval.

Terug
Bovenaan