geen na controle na totaal ruptuur?????

nou de titel zegt het al..... krijg je geen na controle na een totaal ruptuur???
ik had er zelf niet zo over nagedacht totdat het mij gevraagd werd en ik bedacht dat dat best raar is!
ik ben 4 week geleden bevallen en daar dus een totaal ruptuur aan over gehouden.
na de bevalling nog een uur op de ok gelegen en gehecht....

er is mij dus niks verteld over hoe en wat en dat is best raar toch?
dat er geen controles meer zijn om te kijken of het goed is hersteld??

liefs wilma

Ja, dit is wel raar zeg! Ik zou het er wel even met je verloskundige/gynacoloog over hebben.
Ik ben zelf 2 x bij de gynacoloog bevallen, 1 x dmv vacuüm en tang, en 1 x inleiding, en allebei de keren kreeg ik een inwendig onderzoek met de nacontrole (6 wkn).
Dus lijkt het me bij jou zéker op zijn plaats.
Misschien doen ze dit standaard toch wel hoor, maar hoor je er van te voren niks over?
Je moet toch altijd na 6 weken terugkomen naar je verloskundige/gynacoloog?

Groetjes!

Hallo!
Ik had een subtotaal reptuur, was thuis bevallen maar moest naar het ziekenhuis voor de hechtingen, en kreeg meteen een afspraak mee voor na 6 weken.
Ik zou zeker even navragen en ook een afspraak maken, al is het voor je eigen gevoel dat je weet dat alles goed genezen is.
Succes.

ja ik vond het al zo vreemd! nou is het wel zo dat ik niet bij een verloskundige liep maar mijn huisarts zou de bevalling doen maar halverwege ben ik toch naar het ziekenhuis gestuurd en daar dus bevallen en daarna gehecht! het is allemaal heel raar gegaan want ik mocht ook de volgende ochtend gelijk naar huis ,zonder verdere instructies dus......

ik zal toch mn huisarts is bellen hierover! ik wil er ook niet over een paar maand achter komen dat het niet goed is gegaan ofzo!

bedankt voor jullie reacties....

Hoi,
Ik kreeg na 12 dagen een nacontrole bij de gynaecologe. Zij vond het er zo goed uitzien, dat ik niet meer terug hoefde te komen. Uiteraard wel als ik dit zelf nodig zou vinden.
Zij vertelde ook dat als ik last zou krijgen ik wel terug moest komen (uiteraard). Maar neem maar van mij aan dat je echt last hebt als het niet goed gegaan is. Last met het ophouden van ontlasting of urine... en dan moet je uiteraard meteen aan de bel trekken.
Ik moet wel zeggen dat de complete controle over mijn sluitspier niet meteen helemaal super was. Er is nooit wat vervelends gebeurd gelukkig, maar de eerste tijd moest ik wel meteen naar het toilet als ik aandrang had. Dat is nu over gelukkig.
Succes! Maar een afspraak maken voor je eigen gemoedsrust mag altijd volgens mij.
Groetjes, Noor

Hallo

Ook hier een totaal ruptuur.
Gehecht op ok en daar zei de gynaecoloog dat ik 6 weken later op nacontrole moet komen. Moest wel bij ontslag uit het ziekenhuis zelf vragen om afspraak.

Moet zeggen dat ik na 3 dagen al bijna geen last meer heb. Veel spoelen en kraamverband verversen.
En laxeermiddel!

Groetjes

Noortje

Terug
Bovenaan