Geen nachtslaap meer doen

<p>Mijn zoon van 7 maanden is altijd al een extreem slechte slaper gedaan die al maande leeft op een 3 tal hazeslaapjes per dag. Tenzij hij bij mij ligt. Pedagogen weten het niet meer en we proberen het maar een klein beetje te accepteren. Voorheen kon ik hem gewoon tussen 6-8 naar bed brengen voor de nachtslaap, maar daar heeft hij nu ook een hazeslaapje van gemaakt? Hij word na 30 minuten wakker en is dan letterlijk met GEEN mogelijkheid meer in slaap te krijgen. Gisterenavond sliep hij pas om half 10 weer, en werd om 2 uur wakker voor een fles om vervolgens weer anderhalf uur niet te slapen? Het is echt mega slopend want hij lijkt gewoon zijn nachtslaap helemaal niet meer te doen? Iemand die hier toevallig ervaring mee? Ik heb al het mogelijke gedaan zelf bij mij neerleggen brengt hem niet meer in slaap dan. </p>

Ik lees af en toe je berichten en heb enorm veel respect voor hoe je het doet! Maar wat moet het ongelooflijk zwaar zijn!!
Het enige dat ik me kan bedenken is dat je  gaat proberen om de dag slaapjes verder te maximaliseren. Door je te richten op hem lichamelijk moe maken? Dansen, oefenen met zitten/staan, veel ondernemen, dingen laten zien etc. Mijn dochter (7 maanden) slaapt beter sinds ik haar wat langer wakker houd (maar wij hebben geen probleemslaper).
Heel misschien als dat lukt, is hij minder moe en kan hij beter slapen 's nachts? 
Ik weet dat je alles al gedaan hebt maar toch: intensieve begeleiding van een slaapcoach? Zorgopname in het ziekenhuis (opnieuw?)?
Sterkte! Ooit wordt het beter! Hopelijk is het nu toch weer een fase en pakt hij snel zijn nachtslaap weer op...

Hoi Hoi,

Helaas geen tips. Wel herkenning!
Hier gaan ook standaard de ogen na 30 minuten open. Hierdoor smorgens en eind van de dag altijd een slaapje van 30 minuten en tussen de middag vaak wat langer, maar dan ligt ze boven op mij. Vind het ook zeer intensief omdat je nooit een moment voor jezelf hebt.
'S avonds wordt ze de eerste 2 uur ook regelmatig wakker. Ik blijf er naast liggen zodat ik bij de eerste kik/kreun de speen er gelijk in kan doen. Meestal helpt dit wel, maar lig hierdoor al een half jaar om 7 uur op bed.
Mocht ik de oplossing ooit ontdekken, dan laat ik het je weten! Maar voor nu sterkte en een dikke knuffel

Hoi Hoi,

Helaas geen tips. Wel herkenning!
Hier gaan ook standaard de ogen na 30 minuten open. Hierdoor smorgens en eind van de dag altijd een slaapje van 30 minuten en tussen de middag vaak wat langer, maar dan ligt ze boven op mij. Vind het ook zeer intensief omdat je nooit een moment voor jezelf hebt.
'S avonds wordt ze de eerste 2 uur ook regelmatig wakker. Ik blijf er naast liggen zodat ik bij de eerste kik/kreun de speen er gelijk in kan doen. Meestal helpt dit wel, maar lig hierdoor al een half jaar om 7 uur op bed.
Mocht ik de oplossing ooit ontdekken, dan laat ik het je weten! Maar voor nu sterkte en een dikke knuffel

Hier was het precies hetzelfde! Twee keer per dag een dutje van 30 minuten overdag. Heb me er nooit druk om gemaakt, omdat ze verder best gezellig was. Avonden/nachten waren heel wisselend, maar nooit zonder avond fles om 23:00 en een nachtvoeding, vrijwel geen enkele nacht sliep ze heel de nacht in haar eigen bed, omdat ze heel erg overstuur raakte. Ook daar heb ik me maar niet te druk om gemaakt, bij ons in bed sliep ze vele malen beter en ik daardoor ook weer. En toen kreeg ze met 9 maanden (weer) oorontsteking en ging ze, mede daardoor, ook gewoon niet meer slalen. Ze keek mar gewoon met ons tv, omdat ze dan stil en tevreden was, anders gillen. En om 22:00 samen naar bed. Ik overwoog al hulp in te schakelen, want mensen om ons heen vonden er vanalles van, ondanks dat wij dachten ‘het is wat het is.’ En toen, om de dag nauwkeurig, met 10 maanden.. Sliep ze overdag uit het niets 2 uur en 1,5 uur. En ‘s nachts vanaf de voeding van 23:00 tot 6, in haar eigen bed. Niet een keer, maar nu al ruim 1,5 week. Heel af en toe schrikt ze straks wakker en dan komt ze weer bij ons in bed, maar nooit meer een voeding voor half 6 en na de ochtend voeding nog lekker knuffel slapen tot 8:00. 
Kortom; het kan zomaar goed komen, zorg dat je zelf niet uitput! Kijk wat voor jullie werkt/goed voelt en maak je niet te druk om wat hoort of zou moeten. Zolang jij en de baby maar happy zijn. 

Terug
Bovenaan