geen nieuws, goed nieuws.....

Moet me even iets van het hart. Las op het andere forum iets over opdringerige schoonouders/ouders. Nou ik kan je zeggen andersom is ook niet leuk! Bij ons thuis is altijd een beetje de stelregel, geen nieuws, goed nieuws....Maaaar mijn moeder houdt dit ongeveer al de hele zwangerschap vol. Ik hoef haar echt niet iedere dag te spreken, maar nu het einde nadert had ik het toch wel leuk gevonden als ze af en toe even zou bellen hoe het gaat(ze woont niet om de hoek). Ze zal wel denken: ik hoor niks dus het zal wel goed met haar gaan, maar hallo!!!! ik ben toch je zwangere dochter, je eerste kleinkind op komst, zou je zelf niet even bellen. Waarom zou ik altijd een mailtje/belletje moeten doen met een update. 3 wk geleden nog met haar middagje op pad geweest.Ik heb een uur in de trein gezeten, we hebben gezellig gelunched en ik ben met haar meegeweest naar klassiek concert(was niet voor mijn plezier) en nadat ik zei: ik kan eigenlijk niet meer, want anders had ze nog verder willen wandelen door leuke straatjes e.d. ben ik weer retour gegaan met trein. Achteraf dacht ik: dit was meer om jou gezelschap te houden dan voor mijn eigen plezier zo achter in de zwangerschap....daarna niks meer gehoord van haar en ik vertik het om nu zelf weer als eerste iets te laten horen!!!

pff, dat is eruit....Vind het gewoon jammer dat er niet wat meer interesse getoond wordt ook al weet ik diep in mijn hart dat ze echt wel heel blij is oma te worden.

liefs

he wat vervelend zeg! Nou hier mag je best van balen hoor!
Zwanger zijn is toch iets speciaals en daar hoort toch wat aandacht bij, en juist van je moeder.
Misschien moet je het toch eens tegen haar zeggen. Kan zijn dat ze zich helemaal niet bewust is wat haar houding bij jou veroorzaakt. Maar kan me voorstellen dat je ook geen zin hebt in gedoe en het er niet meer je moeder over wil hebben.
Ik hoop dat het schrijven van je verhaal zorgt dat je je al weer wat beter voelt.
En anders veel sterkte.

Liefs Maartje

Heeey,

Ik ben van het septemberforum. En bij dat forum stond idd een topic over opdringerige schoonmoeders.

Mijn moeder houdt ook best wel afstand heb ik het idee..... Altijd ben IK diegene die belt.

Gisteren had ik haar een sms gestuurd over hoe de controle bij de VK ging. Denk je dat ze me 's avonds ff een belletje geeft? Ben je gek.

Het ergste is dat mijn oudere zus nu ongeveer op de helft zit met haar zwangerschap, en die twee doen echt alles samen! Voor het werk gaat ze vaak nog ff koffie drinken daar, en bijna altijd als ik mijn moeder bel, is zij of zijn ze samen bij mijn ouders.

Jaloezie??? Een beetje wel. Vind het gewoon erg jammer dat mijn zus ALLE aandacht krijgt terwijl ik op springen sta!!!! (ben zaterdag uitgeteld).

Gelukkig heb ik ook nog schoonouders!

Liefs H

hey Maartje,
toevallig belde ze vanavond(dacht gelijk al oei ze zal toch niet op het forum meelezen haha) om te vragen hoe alles gaat en of ze volgende week vrijdag langs kan komen. Ik ben al weer tevreden daarmee en ga idd er niet over beginnen.

Heppy, wel raar dat ze dan wel zo naar je zus toetrekt.. zou ik dan ook weer minder vinden. En mijn schoonmoeder, waarvan ik eerst bang was dat ze te opdringerig zou zijn doet het prima;) Die maakt het beetje aandacht tekort van mijn eigen moeder precies weer goed:).

Ach, niemand zal het ooit wel helemaal goed doen. We moeten ons er bij neerleggen dat wij als zwangere misschien soms wat veel eisend zijn en meeste aanstaande oma's (terecht) overenthousiast

liefs!

Hahaha dat klopt inderdaad helemaal wat je zegt. Ik had alleen meer aandacht van mijn moeder verwacht omdat het haar 1e kleinkind verwacht. Maar er is nog een hele geschiedenis vooraf aan gegaan wat het misschien wel verklaart waarom mijn zus meeeeeeer aandacht krijgt.

Zij waren al twee jaar bezig (bij ons was het direct raak), zij heeft een miskraam gehad (ik niet). Verklaarbare redenen. Alleen erg jammer dat het een beetje overdreven word allemaal.

Nee en met die hormonen in ons lichaam worden de frustraties er ook niet beter op hihi.

Succes en veel plezier volgende week vrijdag :D

(ik hoop dat mijn baby zich dan inmiddels gemeld heeft)

liefs

Hey Tilly...
Ik was de persoon die het topic over mn schoonmoeder had geplaatst.. Maar kan me jou gevoel eigenlijk ook wel heel goed voorstellen! Juist van je eigen moeder zou je zo graag die aandacht willen, en dan niet dat het alleen vanuit jou kant komt. Bedenk je dat het voor haar ook allemaal nieuw is (het is haar eerste kleinkind toch?) en dat ze het misschien wel lastig vind hoe ze ermee moet omgaan. Misschien is ze wel bang dat ze zich aan je opdringt en houd ze zich wat meer op de achtergrond.. Ik weet het ook niet hoor, bedenk maar zo wat..
Vind het iig erg jammer voor je! Snap dat je teleurgesteld bent. En dan die hormonen.. die maken het er niet bepaald leuker op ;)

Nouja zo te lezen heeft ze je iig gebeld en ik wens je dan ook heeel veel plezier volgende week vrijdag:D

liefs rosan

hey Tilly,

Fijn dat je moeder zich inmiddels heeft 'gemeld' :)
Altijd fijn. Ik heb gelukkig een moeder die er wel voor me is, altijd, maar niet opdringerig, heel fijn!
Ze gaat wel eens mee om het hartje te horen bij vk, als mijn vriend niet kan. Ze gaat mee spulletjes kopen (helemaal leuk als ze betaald hahaha nee grapje)
Maar toch houdt ze wel weer de juiste afstand.

Mijn schoonmoeder vraagt af en toe even hoe het gaat maar verder niet. Gelukkig. Ik heb een goede band met haar maar niet zo dik als met mijn moeder en niet zo dik als in het begin dat ik haar leerde kennen, je leert elkaar kennen zeg maar;)

Ik neem aan dat het a.s vrijdag is, je date met je moeder? Veel plezier en geniet er van. Misschien is het leuk, als je die behoefte zelf hebt, om haar mee te vragen nog iets aan te schaffen voor de baby.. maar daar moet je zelf ook wel achter staan. Niks van verwachten maar dat is een soort stille hint van : mam ik vind het gezellig als je er bent.

Succes!! Liefs Kim

ik wil ook even reageren...
ook ik ben een sept mama en ondertussen bevallen van onze zoon bjorn op 15 sept.

maar mijn schoonmoeder (schoonvader is overleden) heeft dus ook de gehele zwangerschap NIKS van haar laten horen....
toen ik bevallen was kwam ze op bezoek in het zh.
(bezoektijden van 10.00-12.00 en van 15.00-22.00) komt ze om 11.20 aangekakt!!!!!!!!!!!!!!!!
ze woont niet om de hoek dus dan zou je al helemaal verwachten dat ze op tijd komt dat ze even kan blijven..... toch?
zegt ze tegen mijn moeder dat ze het zo te doen heeft gehad met mij in de zwangerschap ivm mijn bekkenpijn etc.
zegt ons ma: nou dan had je dat wel mogen laten merken want een telefoontje is al teveel!!!!!

het is gewoon echt niet leuk als je van familie zo weinig begrip/reactie krijgt.....

ik denk nu maar zo: gelukkig hoef ik niet met haar verder te leven maar met haar liefste zoon......

Terug
Bovenaan