geen ontlasting

hoi

ik heb een dochter van vijf maandjes oud en ze heeft sinds een paar weken geen ontlasting meer of 1 x in de week
ze heeft er na 2 dagen dan ook last van ze begint meer te spugen en ze laat dan hele flessen staan.
Ze krijgt op t moment alleen nog sochtends borstvoeding een half potje fruit appel abrikoos en haar flesjes omneo nr 1.(en 1 schepje jbm)de dokter heeft me al lactulose voorgeschreven en dat helpt oook wel maar dat haalt de oorzaak natuurlijk niet weg.
nou was mijn vraag heeft iemand van jullie dat ook wel eens meegemaakt?en zo ja wat kan ik er dan het beste aan doen,

Onze zoon heeft ook lactulose gehad maar geen problemen met krampjes hoor. Gewoon niet teveel geven. Wij gaven gewoon 2 cl door de fles. Het kan gewoon zijn dat de darmpjes een beetje gestimuleerd moeten worden voor een tijdje. Wij merkten zelf op een gegeven moment dat hij makkelijker ging ontlasten. vervolgens bouw je het af naar bv 1 cc en als je dan na een paar weken/dagen het idee hebt dat het hem makkelijk afgaat stop je. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jullie zo werkt maar ik bedoel er mee te zeggen dat de oorzaak bij ons gewoon de ontwikkleing van de darmpjes was en hij tijdelijk wat hulp nodig had. (ging namelijk ook spugen na fles door het persen)  

mijn dochter heeft eens in de 2 á 3 dagen ontlasting. ik heb ook jbpm geprobeert maar dat werkte verstoppend bij haar. jbpm hoeft dus niet altijd lakserent (?) te werken!

Hallo Arrak!!

Misschien helpt Kruidvat Extra Care voor de flesvoeding en als ondersteuning homeopatische druppeltjes van VSM voor verstopping. Ben hierover zelf enorm enthousiast!!! (Ook de druppeltjes van VSM voor krampjes werken als n trein)  Ben van  Omneo afgestapt omdat t   geen resultaat had. Hopelijk werkt t

Groetjes Suus

Hoi,

Ik heb een zoontje van 6,5 maand. Hij kon eerst ook echt niet poepen, heb ook dat lactulose gehad en hielp helemaal niks. Hij bleef ook spugen en hij wilde niks meer eten, ook bleef hij huilen terwijl hij normaal gesproken heel vrolijk was. Wij dachten dat het aan het vaste voedsel lag, waar hij toen langzaam op over mocht gaan stappen, maar dat kon niet volgens het CB. Hij heeft toen 2x een clisma gehad(dokters voorschrift) en dat heeft denken we wel geholpen. Hij is daarna toen 1x in de week gegaan en nu zit hij tot 2 a 3x in de week.. Ik hoop dat je hier wat aan hebt:) Succes!

Groetjes,
Kayleigh

Haai,

Mijn zoon (nu inmiddels bijna 5 jaar) had tijdens zijn baby tijd ook enorme last van verstopping. Heb ook vanalles geprobeerd terwijl dat eigenlijk voor mij en hem alleen maar meer stress opleverde. Ook alle trajecten gehad en zelf bij de kinderarts een clisma voorgeschreven gekregen wat ook niet holp! Nu bij de tweede ben ik eens naar de alternatieve geneeswijze gaan kijken. Een osteopaat gaf bij de tweede echt een uitkomst!!   Ik zeg niet dat wat je geprobeerd hebt niet goed is, maar het geeft juist nog meer onrust in het darmstelsel van de kleine. Dus niet te veel rommelen!!

Ik zou als ik jou was een keer bij een osteopaat langs gaan, is niet zweverig en het helpt echt. Geen rotzooi (lees medicijnen), alleen massagetechnieken. Je kunt zelf natuurlijk ook de buik van de kleine masseren met babyolie (met de klok mee over de navel wrijven).

Waarschijnlijk heeft de kleine nu last van enorme harde keutels. Wat jij zou kunnen doen is de anus inmasseren met vaseline om het een beetje soepeler te kunnen maken, zo glijdt de kleutel eruit en doet het minder zeer.

Maar zoals ik eerder zei, niet te veel rommelen. Niet te vaak gaan wisselen met flesvoedingssoorten. Hou je bij één soort! Het spugen heeft een oorzaak en dat is dat het aan de onderkant er niet uitkomt! Geen plek, dus dan maar aan de bovenkant eruit.

Ik hoop dat mijn tips jou kunnen helpen.

Groetjes Anoesj

Terug
Bovenaan