Geen oorzaak gevonden, geen eisprong

<p>Ik ben inmiddels een jaar geleden gestopt met de pil. Er kwam geen menstruatie op gang. Na een half jaar heb ik een kuurtje provera gekregen, hierna kreeg ik een lichte menstruatie. Hierna heb ik nog drie keer een dag gebloed. Ik heb twee echo's gehad en een bloedtest op hormonen. Op al deze tests is niks afwijkends gevonden. De gynaecoloog vertelde dat de kans dat mijn lichaam zelf een cyclus op gaat pakken uiterst klein is en dat ik medische hulp nodig zal hebben om zwanger te worden. En dat terwijl er dus geen oorzaak gevonden is. Ik ben erg teleurgesteld want omdat alle uitslagen goed waren dacht ik dat het vanzelf wel goed zou komen. Ik vind het vreemd dat de conclusie is dat er niks ontdekt is, maar me erbij neer moet leggen mijn lichaam het niet zelf kan. Ik zou graag horen of er meer vrouwen zijn die hetzelfde mee hebben gemaakt, ben benieuwd naar ervaringen. Ik kan er namelijk ook niet echt iets over vinden op internet.</p><p>Ik heb trouwens de pil geslikt van mijn 15e tot mijn 29e, slikte m ook vaak maanden door.. Voordat ik aan de pil ging werd ik wel gewoon ongesteld voor zover ik me kan herinneren was er toen niets bijzonders aan de hand.. Toch zegt de gyn dat t niks met de pil te maken kan hebben en dat t al te lang duurt voor ontpillen.</p>
 
Je verhaal lijkt redelijk op de mijne  
Ik stopte een jaar geleden met de pil niet voor kinderen maar wilde de hormonen niet meer. 
Ik kreeg na een half jaar mijn 1ste menstruatie. 
Daarna nog 2x en toen opeens niets meer naar de gynaecoloog geweest echo gemaakt kon ook niks raars vinden. 
Bloed geprikt ook niets aan de hand.
Kuurtje gehad om het op te wekken die bloeding toen in september gehad daarna weer niks en in december bleek ik zwanger  (omdat ik zo moeilijk in m'n cyclus kwam) stopte we rond september met bescherming   Dusja geen idee hoe het bij mij zat. Maar ook wij kregen te horen wss wel medische hulp nodig te hebben. Uiteindelijk hebben we dus gewoon heel erg mazzel gehad na 3kwart jaar een eigen eisprong en ook blijkbaar op het goede moment gezellig gehad.. En gelijk raak geweest nu 10 weken. Is nog heel onwerkelijk na het nieuws wat we eerst kregen. 
 
Terug
Bovenaan