Geen opvolg melk meer willen en voor de rest ook weinig willen drinken

Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 9 maanden en al sinds een paar maanden drinkt hij zijn melk erg slecht. Geef 3 flessen van 200 ml, maar mag blij zijn als hij in totaal 250 a 350 ml melk drinkt. Voor de rest drinkt hij ook heel weinig. Af en toe slokjes uit een beker en soms wat uit een tuitbeker. Een flesje met water of diksap wil hij helemaal niet, dan zit hij alleen maar op die speen te kauwen.
Sinds een paar dagen wil hij zijn melk dus helemaal niet meer. Alleen de avond fles gaat redelijk maar 'smorgens en 's middags krijg ik die melk er echt niet in.

Heb vandaag het CB gebeld en die zeiden dat ik dan maar een plak kaas moet geven en Yoghurt want hij moet toch aan zijn zuivel producten komen.
Yoghurt krijg ik er ook niet in dus weet nu echt niet meer hoe ik aan die 500 ml zuivel moet komen per dag.
Hij eet wel goed. 2 boterhammen per dag, fruit, groente en als toetje wil hij wel danoontje of yogolini.
Ben zo bang dat hij uitdroogd maar het CB zei dat als hij voldoende plasluiers heeft ik me daar geen zorgen om moet maken maar dat ik wel moet zorgen dat hij 500 ml zuivel binnen krijgt. Dat laatste lukt dus echt niet.

Herkend iemand dit of heeft iemand tips?

Gr. Kim ( Kai 17/10/05)
 
Hoi,

Yoghurt met banaan en diksap? Mijn zoontje vindt dit heerlijk.
Wel lastig dat hij slecht drink. Mijn zoontje is ook 9 maanden en drinkt ook niet altijd zijn flessen leeg, de laatste paar dagen laat hij de fles staan voordat hij naar bed gaat.
Ik zet een flesje met diksap in de kamer zodat hij zelf kan pakken en dit gaat vrij goed, hij drinkt dan meer als ik het hem telkens geef. Normaal ben ik geen voorstander dat hij de hele dag met een tuitbeker loopt, maar met deze hitte moet je wel.
Lust hij pap? Misschien kun je hem dat geven.

Susses in ieder geval.

Sanne



 
Hoi,

Mijn dochtertje is van 24-9-05. Dus nu 10 maanden. Toen ze ruim 9 maanden was ben ik bij het cb geweest. Zij vertelden me dat kindjes van deze leeftijd nog maar 300 cc opvolgmelk nodig hebben. Op dit forum zijn de meningen verdeeld, maar mijn cb-arts zei dat.
Dus toen heb ik 1 fles laten vervallen; die van de avond.
Nu krijgt ze dus 's morgens pap (200 cc met pap) en na de boterham tussen de 100cc en 200 cc. Hoeft dus eigenlijk maar 100 cc, maar vanwege vocht (nu met het warme weer) bied ik meer aan.
Als ze het niet opdrinkt bied ik het na haar middagdutje nog eens aan; koud! Dit vindt ze lekker en drinkt ze dan meestal op.
Misschien voor jouw een idee om de flessen dus lauw of koud aan te bieden, misschien lust hij ze dan wel.
Ik laat Kyra ook altijd zelf haar flesje leeg drinken (vanwege lichaamstemp.). Dit gaat erg goed.

Yoghurt was voor Kyra ook een probleem. Maar nu heb ik het gevonden. Een beetje diksap erdoor of verse jus (wel eerst door zeef) en dan in de fles. Ze drinkt deze dan ook wel zelfstandig op. Ik doe het met de 3-standen speen. Als het moet zoe ze zo wel een halve liter opdrinken. Krijgt ze niet hoor! Anders wil ze ook niet; beker, lepeltje enz.

W.b. drinken, ik geef weleens gewone appelsap. Weet niet of dit mag vanwege vele suikers, maar zo drinkt ze tenminste.
Wat je ook nog kunt doen is laten sabbelen op een washandje of een beker in bad geven om mee te spelen. Drinkt hij misschien ook.

Nou, hoop dat je er wat aan hebt,  veel succes!
Groetjes Simone
 
Hoi Kim


Mijn zoontje word morgen 10 maanden.
Hij drinkt zijn fles melk ook heel slecht en wou hem op een gegeven moment helemaal niet meer.
Ben toen begonnen met de fles koud te geven dit drinkt hij gelukkig wel.
S morgens geef ik hem 165 ml melk met een boterham. Fles drinkt hij leeg en van de boterham wil die meestal maar een paar hapjes of helemaal niet.
Rond 12 uur krijgt hij weer hetzelfdedit eet en drinkt hij wel op.
Rond 15 uur krijgt hij 100 ml melk en een koekje.
En voor het slapen gaan nog eens 200 melk.
De ene keer drinkt hij alles op en de andere keer weer niet.
Ligt denk ik aan het weer. Hij drinkt wel veel water en een keer per dag krijgt hij sap.
eerst wilde hij ook geen ewater maar als je alleen dat blijft aanbieden drinkt hij vanzelf wel.
Veel suc6


Groetjes Chantallekuh
 
Als ik zo eens graaf in mijn geheugen, dan krijgen de meeste mensen hier op het forum het advies van CB om 300ml te geven. Ook ik krijg dat. En daar zit je zó snel op... ik zit er soms wel heel erg overheen, en das ook weer niet goed zeggen ze....maar daar maak ik me niet druk om! Het is halfvol allemaal!
Maar, doe je ook wat diksap door de yoghurt? of soms een beetje vla.?
Misschien helpt het!
 
mijn dochter was ook altijd een slechte drinker. Ik gaf tot ze  1 was een toetje en twee keer probeerde ik een fles van 150 ml. Van wat ze niet opdronk maakte ik 's morgens pap en 's avonds wat gepureerd fruit er doorheen (dikke variant van milk & fruit...) en dan bleef er vaak nog wel wat over.

Hier wordt ook tot het 1ste jaar 500 ml. geadviseerd, maar als ze minder drinken is dat ook niet echt een probleem, 300 is wel de grens.

Wat vocht betreft zijn ze ook een halve liter nodig, incl. zuivel en alle kleine slokje samen is vaak al heel wat. Daarnaast zit in groente en fruit ook vocht.

Zolang hij goed gezond is zou ik me maar niet al te druk maken, succes, Joke.
 
Lars wilde rond 9 maanden ook zijn fles niet meer. En zeker niet op de arm!
Wij hebben ook zijn fles minder warm gemaakt en we geven hem de fles nu zelf in handen als hij zit bij zijn broodje of 's avonds lekker liggend op de bank.

Nu drinkt hij hem weer helemaal op. De beweegredenen van een kind zijn moeilijk te volgen!!
 
Terug
Bovenaan