Geen opvolgmelk meer willen

Hallo,

Wanneer zijn jullie begonnen met gewone halfvolle melk geven?

Ons zoontje is volgende week 10 maanden en lust al een tijdje bijna geen opvolgmelk meer. Eerst was het nog alleen als je het koud gaf of met iets erdoor zoals roosvicee of vanille rijstebloem, maar nu neemt  hij een slok en griezelt hij er gewoon van. Hij komt dus ook niet aan de 500cc opvolgmelk op een dag. Moet hij dan extra vitamine D ofzo hebben? Zijn pap 's ochtends eet hij wel.

Vanavond bij het avondeten zag hij ons drinken en hebben we hem een slokje gewone koude halfvolle melk gegeven. En dat vond hij zo lekker, dat hij elke keer als wij een slok namen, zijn mond open deed en zowat uit de kinderstoel klom naar ons toe. We hebben hem toen maar 100cc uit een gewone beker laten drinken en hij was het er niet mee eens dat het op was zo lekker vond hij het.

Hij heeft geen koemelkallergie, want yoghurt en vla en zo gaat er al een tijdje goed in.
Vanaf welke leeftijd gaven jullie je kindje geen opvolgmelk meer, maar gewone melk of gewone melk erbij. Ik was van plan om ook opvolgmelk 3 te gaan geven, maar dat wordt niets zo en dan maar alleen in de pap van 'sochtends.
groetjes van michelle

Hallo mama van Enzo,

Wij zijn begonnen met gewone melk vanaf dat mijn zoontje 1 jaar is, maar ik heb al wel eens gehoord en gelezen dat mensen ook gewone melk gaan geven als hun kindje geen opvolgmelk meer wil. Ik zou het ook gewoon doen, als hij verder gewoon goed eet, kan dat volgens mij geen kwaad. Je moet dan alleen wel vitamine D gaan bijgeven.

Groetjes,
Misha

Hoi,

Mijn zoon Daan nu ruim 8 maanden heb ik al vanaf 6,5 maand aan de halfvolle melk, wel aangevuld met vitamine D druppels. Hij vind dit lekkerder dan opvolgmelk, en met de opvolgmelk begon hij behoorlijk te spugen. Ik ben toen halfvolle melk gaan geven en hij vind heerlijk zowel warm als koud, en hij spuugt niet meer.
Daan krijgt dus helemaal geen opvolgmelk, dus ik zou zeggen als jou mannetje halfvolle melk lekkerder vind gewoon geven hoor.

Groetjes Saskia

Hallo,

Ik ben jose mamavan Danique 15maanden .
gewone melk is altijd wel goed ik denk alleen dat je volle melk moet gaan gebruiken?
Dat hadden ze tegen mij gezegd van het c.buro weet niet precies waarom maar het is beter zit meer in. en zeker vitamine D geven dat is voor de botten en dat moet je zeker tot hun 3 of 4 de jaar geven. dus als je kind het lekker vind geef je gewone melk ook door de pap. vraag maar is na ik weet niet beter dat het volle melk  moet zijn.

gr.dikens

p.s dat is me naam op forum hier bijnaam van me dochter.

Terug
Bovenaan