Geen opvolgmelk meer willen!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn dochtertje is 7 maanden oud en weegt nu 7780 gram.
Ze is nooit een beste drinker geweest.
Nu ik volop aan de gang ben met bijvoeding,wat ze allemaal erg lekker vind is het helemaal hopeloos met het drinken van de melk!
Meestal bied ik haar nog 3/4 keer 200 ml aan,maar meestal stopt za bij de 110/120 met drinken,en ik krijg er dan ook echt geen druppel meer bij.
Ze krijgt meestal zo,n 400 ml per dag binnen.
Ze krijgt wel na haar avondpotje een schaaltje yogurt dit vind ze erg lekker.
Vaak doe ik hier ook nog zo,n 30 ml opvolgmelk doorheen.
Mijn vraag is eigenlijk is dit herkenbaar,en of jullie nog tips hebben!
Ze is verder tevreden,plast en groeit gemiddeld.
Maak me niet echt zorgen,maar toch!

Ik wacht het af!!

Groetjes Lena

Het schijnt rond deze leeftijd heel normaal te zijn dat ze de "gewone" voeding niet meer zo interessant vinden als ze de bijvoeding inmiddels hebben geproefd en goedgekeurd. Ik geef zelf borstvoeding, maar ook daar merk ik dat de interesse duidelijk elders ligt. Soms drinkt hij even net voldoende om geen honger of dorst te hebben en dan gauw weer wat anders doen. Alsof hij denkt: Straks krijg ik weer wat anders..... en da's veel lekkerder. Best lastig soms.
Ik merk het ook bij mijn oppaskindje, die wel flesvoeding krijgt. Zij is inmiddels 8 maanden, maar drinkt ook al een poosje minder van haar melk.
Misschien kan je wat andere zuivelprodukten en drankjes aanbieden. Omdat ik de borstvoeding wil afbouwen en Daniel geen melk uit een fles wil drinken, kreeg ik als tip van een wijkverpleegkundige CB om karnemelk, yoghurt en optimel te proberen. Verder geef ik zelf diksap, fruitsap, water en rooibosthee, zodat hij toch voldoende vocht krijgt.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes, Yvette

Merel is ook een vreselijke muts met de fles. Was af en toe al blij als ik 60 cc naar binnen kreeg.
Ben toen begonnen met 's ochtends pap te geven van opvolgmelk met molenaarskindermeel erdoor.
vanaf die dag was de ochtendfles geen probleem meer ze kreeg hem van het lepeltje.
de andere flesjes opvolgmelk en sapje laat ik haar of zelf aanklungelen. leg haar vast in de wipstoel geef haar de fles en zoek het maar uit Eerste dagen was het wel een knoeiboel
 9 van de 10 keer drinkt ze hem leeg
of ik zet haar bij mij op schoot dat ze kan zitten ze rust dan me haar achterhoofd tussen me borsten en laat haar zo zittend dirnken dit gaat ook geod.
Wat ik sinds een week doet omdat vooral de enigste fles melk die ze nog krijgt nog weleen problemen gaf ik geef haar eerst de fles en dan pas de boterham. de boterham gaat er namelijk wel altijd in .
Op deze manier kijrgt ze toch voldoende melkproducten binnen ze is bijna 1 jaar en hoeft nog maar min 300cc melk per dag.
Ze krijgt een bordje pap van 165 cc melk een flesje van 135 cc   en een danoontje   Mag je ook meetellen omdat het een melkproduct is van 50 cc.
Op deze manier mag ze per dag een 50 cc laten staan.

Terug
Bovenaan