Geen pap bij 7 maanden, en ook geen brood!

Hoi mama's!
Ik las bij het bericht van Dzenana dat  haar dochter geen pap lust. Nou is dat niet zo erg las ik verder, als ze al brood krijgt. Nou zit ik met het volgende. Jamey lust ook geen pap. We hebben het een paar keer geprobeerd (pap van rijstebloem) maar hij wil het gewoon niet. Voor de rest lust hij ALLES wat we hem geven, fruit, groente, echt alles tot nu toe. Bij het cb heeft onze huisarts gezegd dat we het beste nog 3 maanden konden wachten met brood omdat hij last heeft van eczeem/allergie.
Dus... geen pap en geen brood tot 9 maanden. Ik vind het eigenlijk wel wat lang. Wat is het alternatief?
Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
hey Taatje,

Ik heb inderdaad erbij geschreven dat ze wél brood eet, maar geen pap. nou is dit niet zo da ze per keer een hele boterham eet hoor! hooguit een paar stukjes, en daar ben ik tevreden over. ik doe er soms chocolade pasta op, een heel klein beetje en dan gaat het nóg beter haha. Alsof ze in het begin wél brood at, toen ik merkte dat ze geen pap wlde. Ik heb  haar gewoon iedere dag een beetje meer gegeven en nu eet ze bv 10 stukjes (eerder kruimeltjes maar goed) Ik geef dit een keer per dag, licht eraan wanneer. soms 's ochtends, soms in de middag. wat ik ook heb geprobeerd is het volgende: als ze warm eten krijgt 's avonds (potje van 6mnd maar ze eet een halve op) dan warm ik het op, en doe hier ook soms brood tussen. het is wat steviger en het gaat heel goed. als het maar zacht blijft, zodat ze niet gaat kokhalzen. dit geef ik om 6 uur, en om 8 uur haar laatste fles (200). Er zijn heel veel manieren om brood te geven, maar bij ons werkte het beste als het een beetje 'nat' is. Dus melk, thee of water voor mijn part erop. Johna moest ook op 3 flessen overgaan van het CB. Ja hoor, alsof dat werkt. ze krijgt er mooi 4 of zelfs 5! Samen met het fruit en groente, moest ze ong. 700cc melk drinken per dag. Johna drinkt soms 900 en soms ook maar 550-600, hoe het haar uitkomt. Laatst hadden we een dag dat ze maar 300 heeft gedronken en de volgende dag weer 900. tja....Ik denk dat we ons door onze kindjes moeten laten leiden, ze weten heus wel hoe het nou moet. Het zijn immers geen baby's van 3 weken meer. Als ze maar gelukkig en blij zijn, dan ben ik het ook. En of ze nou wel of geen brood eten met 6-7 maanden, nou ja..misschien met 8 maanden wel. Je weet maar nooit. Ze moeten echt wennen hoor.
Nou het verhaal begon over brood, maar eindegde met niks eigenlijk (heb een beetje de filosoof uitgehangen haha)
Succes met de kleine, en laat het weten als ie brood gaat eten.

Groetjes!
 
Hoi,

Onze oudste at geen brood tot hij al ruim een jaar was. Pap verdroeg hij niet, daar ging hij enorm van kokhalzen en spugen zelfs. Niet zo erg hoor! Zorg gewoon dat je kindje in plaats van de pap of het brood genoeg melk krijgt (opvolgmelk of later melkprodukten). Waarom 'moeten' kindjes eigenlijk vanaf een maand of 7 brood en pap? Dingen zoals granen zitten ook in volkorenpasta en -rijst dacht ik, en vezels zitten in bepaalde groenten ook wel. Maak je er maar niet te druk over. Als ze gewoon groenten en fruit krijgen en nog enkele flesjes opvolgmelk zullen ze er ook wel komen. En dat het brood en de pap dan een paar maanden moet wachten lijkt me dan geen ramp.  

Groetjes,
Marian  
 
Hoi Taatje,

Het is niet erg als Jamey tot 9 maanden geen brood of pap krijgt. Tot het eerste jaar is de bijvoeding voeding voor erbij. Het is goed voor d smaakontwikkeling en voor de spraakontwikkeling. Nu vindt hij pap misschien niet lekker maar dat kan veranderen. Wil je jamey wel iets van graanprodukten aanbieden kun je hem een rijstewafel geven,
 
Hallo,
Mijn zoontje Lukas is duidelijk niet de enige die gaat kokhalzen van brood! Hij trekt er zo'n vies gezicht bij als we een mini-stukje in z'n mondje steken. En dan gaat hij dus kokhalzen. Soms komt zelfs z'n fruitpap er weer uit.
Ben wel opgelucht dat melk en fruit- en groentepap nu nog volstaan.
Hoe leerden jullie je kindjes uiteindelijk wel brood eten?

groetjes,
Marjolein
 
eens een vraagje, wat bedoelen jullie nu met pap??? is dat de melk dikker gemaakt met rijstebloem, of iets anders of is pap nog iets anders?? Kan soms niet goed volgen.
 
Terug
Bovenaan