Geen pap eten

Hallo allemaal,

Wij zitten hier met een probleem. Onze meid is nu 6 maanden en mag dus 1 fles vervangen door pap met een lepeltje.
Nu kreeg ze al een hele tijd nutrix in de laatste fles. Dit ging er hartstikke goed in dus ik dacht dat het geen probleem zou zijn. Daar heb ik me dus sterk in vergist. Ze eet de pap van een lepeltje dus echt niet. Ik ben nu al twee weken aan het proberen, maar het is echt een strijd. Ze spuugt het uit, begint keihard te gillen en moet er gewoon van kokhalzen. Doe ik de pap in een fles drinkt ze hem tot op de  bodem leeg.
Nu heb ik al met het cb gebeld, maar die zeggen dat ze het toch echt met een lepeltje moet eten en niet meer uit de fles.

Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen hoor. Ik heb geen zin in een machtstrijd rondom eten, want dan wordt het dadelijk alleen nog maar erger. Als ze de pap dus niet van een lepeltje eet, dan krijgt ze gewoon een fles. Ja tuurlijk dan heeft zij gewonnen, maar ik weet het anders ook niet.
Ik at vroeger, en nu nog steeds niet, ook geen pap. Dus het kan natuurlijk ook best zijn dat ze het met een lepeltje niet lust.
Wie kan me helpen???

Dan heb ik nog een vraagje, nu we toch bezig zijn. Onze meid mag ook al yoghurt. Maar wat moet ik haar geven Danoontje heeft daar iets voor hem ik gehoord. Maar dat kan ik in de supermarkten bij ons in de buurt niet vinden.

Alvast bedankt allemaal
Groetjes anne

Hoi,

Hier spreekt een "luie" moeder, ha ha ha... Hier hetzelfde probleem, wat een geklieder.. Ben er gauw mee gestopt en onze dochter krijgt pap uit de fles. Als ze straks lekkere stevige pap mag, dan vind ik het prima, met met die dunne nutrix is het gewoon niks..
Fruit en groente krijgt ze van een lepel. Ik ben daar wel makkelijk in..
En Doreen is nu bijna 7 maand en mag nog geen yoghurt..  Lekker vaag, of niet dan? Mag pas vanaf 9 maand.
Danoontje heeft opvolgmelktoetjes. Ben ook wel eens benieuwd naar de ervaringen van anderen hiermee. Is dat niet te zoet? Wil nl haar gewoon yoghurt geven straks en als ze van die mierzoete toetjes gewend is wil ze dat natuurlijk niet meer..
Groetjes,
Karlien

Hoi, mijn dochter nu 6.5 mnd krijgt gewoon pap uit een fles ook de bambix , met een lepel lust ze niet , en wat zegt de arts , niet doen dan er zijn veel kinderen die geen pap van een lepel lusten , de lepel moet iets positiefs bijven anders krijg je veel problemen met alle ander hapjes........ dus niet doen!!!!

en wat die yoghert betreft daar zou ik mmee wachten hoor, laat ze eerts maar wennen aan groente en fruit.

veel sucses daan

He Emmy,

Ehhhhhhhhh nee ik had het inderdaad niet gelezen. Was nog een   beetje duf en had niet veel tijd. Dus ik dacht snel een berichtje typen dan lees ik dat straks wel.
Sorry!!!

Groetjes Anne

Hihi, geeft niks hoor. Maar het viel mij natuurlijk op, omdat het bijna dezelfde situatie is  

quote: Anninas reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2008 18:30:16'));

He Emmy,

Ehhhhhhhhh nee ik had het inderdaad niet gelezen. Was nog een   beetje duf en had niet veel tijd. Dus ik dacht snel een berichtje typen dan lees ik dat straks wel.
Sorry!!!

Groetjes Anne

Hoi Anne,

Gewoon lekker uit de fles laten drinken. Het is toch nog maar een babietje.
Onze dochter heeft heel lang nog een fles pap gehad voordat ze naar bed ging. Prima toch, ze moeten al zo veel en zo snel.
Je bent verder van huis als ze straks helemaal geen pap meer wil.

Succes!

Terug
Bovenaan