Geen pap meer s ochtends

A

Anoniem

Guest
Normaal iedere ochtend als Jayden wakker werd kreeg ie pap uit een flesje, maar sinds een tijdje wil hij dit niet meer, ook niet als ik het in een bordje doe en hem gewoon wil voeren. Hij wil dan wel wat diksap drinken en rond 10 uur krijgt hij dan ook gewoon zn fruit, maar al die tijd dat ie dus wakker is heeft hij niet echt ontbeten ze maar. Heeft iemand misschien tips voor me? Moet ik proberen om m ook s ochtends een broodje te geven of een gewone fles melk? want hij moet iets eten toch? Of zou het door de doorkomende tandjes komen?  Ik heb zelf geen idee, maar hij weegt al niet heel veel, dus ik wil wel dat ie gewoon iets binnen krijgt s ochtends

xxxjes

Hoi Jada,

Je kan proberen om 's ochtends gewoon stukjes brood te geven.
Anne-Sophie eet al vanaf 8 maanden 's ochtends brood omdat ze niet tegen rijstebloem kan. Dus ik kon geen pap voor haar maken en brood eet ze heerlijk op.
Heb het gevraagd aan haar dietist of ik dan brood mocht geven en dat was gen probleem.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Marianne

Hi Marianne

En wat doe je dan op brood? Iets zoets? Want smiddags krijgt Jayden een lichte bruine boterham met smeerkaas of smeerworst en geef je dan s ochtends een witte boterham? En s middags krijgt anne sophie ook brood?
Wat een vragen he

xxxjes

Hoi,

bij mij hebben geen van de  kids pap gekregen en Levi nu ook niet. Paar keer geprobeerd en ik vind het zo gedoe (heb ook heel lang bv gegeven en dat bindt voor geen meter). Levi krijgt 's ochtends gewoon zijn melk en een bruine boterham met wat boter en smeerkaas/smeerworst/jam. Tussen de middag hetzelfde ritueel, we geven hem flessen van 200 water en 6 scheppen nutramigen en daar gaat hij wel steeds meer van laten staan naarmate hij meer brood gaat eten.

groetjes chimene

Hoi Jada,

Je vroeg het wel niet aan mij, maar je kan je kindje gerust beide keren een bruine boterham geven. Die vezels zijn goed voor zijn darmpjes (in zijn pap zat tenslotte ook volkoren).
Je kunt van alles op zijn boterham doen. Zoet niet te vaak, maar stroop en jam zijn hier behoorlijk favoriet. Ook kipfilet eet hij sinds deze week. Ik kon me niet voorstellen dat hij dat weg zou gaan ktijgen met die drie tandjes, maar het gaat erin als koek.
Eventueel kun je hem bij de boterham het 's morgens een flesje/tuitbeker met warme/koude opvolgmelk geven. Dan krijgt hij ook voldoende melkproducten binnen.

Groetjes, Karin

Mijn zoontje, nu 10 mnd, wil ook al een tijdje geen pap meer s'morgens..ik geef hem een boterhammetje in kleine stukjes, die hij trouwens ook zelf wil eten, en daarna een flesje opvolgmelk 150 cc. En s'middags hetzelfde, soms 1 soms 2 boterhammetjes..Als beleg smeerkaas of appelstroop.

Groetjes inge

Sorry Jada,

Had eigenlijk niet meer verder bij jou topic gekeken omdat ik al had gereageerd.
maar nu zag ik dat je een vraag terug had gesteld.
Anne-Sophie eet 's ochtends en 's middags een bruine boterham. soms doe ik er alleen maar boter op en soms smeerworst.
Ik vind het heel lastig wat ik er nog meer op kan smeren. Omdat Anne-Sophie koemelkeiwit en kippeneiwit allergie heeft valt er al veel af.
Jam heb ik ook geprobeerd maar dat spuugt ze weer allemaal uit.
Misschien iemand nog een tip?

Groetjes Marianne

Hoi,

Je kunt ook een gewone fles melk geven!! Bij mij op het CB vinden ze pap nergens voor nodig. Dus dat kan dus ook gewoon een fles zijn!

Groetjes Martine mv Benthe

Terug
Bovenaan