Geen piek - ovulatietesten

<p>Hoi,</p><p> </p><p>Mijn man en ik zijn sinds juni bezig proberen zwanger te worden. We zijn nu dus een half jaar bezig. Vorige week woensdag ben ik gestart met ovulatietesten van Sensitest. Ik had er positieve reacties over gehoord, en niet geschoten is altijd mis.</p><p>Mijn probleem is alleen dat ik geen piek kan vinden. Er verschijnen wel hele lichte streepjes, maar geen donkere- zoals volgens de test zou moeten.</p><p>Heeft iemand ervaring met deze ovulatietesten (de dipsticks). Ik begin zo langzaam te denken dat er iets mis is met mij...</p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p>

Hi,
Met die van sensitest heb ik geen ervaring, maar ik kan je wel die van ClearBlue aanraden. Geen geklungel met streepjes, maar een duidelijke smiley bij je meest vruchtbare dagen. En anders gewoon een leeg rondje. Ze zijn wel prijzig, maar nu in deze maand kan je ze vast ergens met korting krijgen. Ik werd de 2e ronde na stoppen met de pil gelijk zwanger. Succes!

Ik heb ze wel altijd gebruikt ... ik heb een cyclus van gemid 30 dagen .. ik begon met testen 9 dagen na mijn eerste dag van mijn menstruatie en had altijd een oplopende test .. en dan uiteindelijke een dikke streep ! Ben ook daardoor twee x zwanger geraakt ... de eerste keer helaas een miskraam en bij de tweede poging gelijk weer raak 
succes 

Best kans dat je ovulatie gewoon nog moet komen hoor! Weet niet wanneer je eerste dag van je menstruatie was? Ik heb uiteindelijk een dag of 12 getest voordat ik een piek opmerkte. Inderdaad steeds een licht streepje (ik had ook sensitest), maar toen het eenmaal zover was, kon ik het echt niet missen op de test! Als ik jou was zou ik de hoop dus nog niet opgeven, en gewoon blijven testen. Wie weet is je eisprong gewoon later dan je verwacht.
Ik hoor trouwens ook veel mensen die een goedkope zoals sensitest gebruiken voor dagelijks, en zodra ze twijfelen of de test echt positief is, zo een van clear blue met een smiley gebruiken. Dan hoef je niet te twijfelen of het streepje donker genoeg kleurt :)

Hoi Klijn en Rosybo,
Dank jullie wel voor jullie reactie. Vanavond had ik ineens een iets donkerdere test. Hopelijk moet de piek dan inderdaad nog komen! Ik hoop zo in ieder geval wat inzicht te krijgen in mijn cyclus!

Lieve allemaal,Bedankt voor jullie reacties! Ik was inderdaad te snel met conclusies trekken. 6 dagen geleden (volgens mij een dag nadat ik deze topic aanmaakte) had ik een positieve ovulatietest in handen. Dat betekent dat ik op dat 21 van mijn cyclus mijn eisprong had. Vanaf dag 22 was mijn temperatuur 's ochtends ook ineens hoger.Inmiddels ongeveer 6DPO, dus vanaf vandaag zou de innesteling plaats kunnen gaan vinden. Temperatuur blijft nog steeds hoog en ik hoop dat hij nog een aantal dagen hoog blijft, zodat een eventueel bevrucht eitje voldoende tijd heeft om in te nestelen. Heel spannend en ik ben duimen aan het draaien. Ook voor jullie allemaal :)

Terug
Bovenaan