geen plat hoofd!!

we zijn bij het cb geweest voor de tweede prikken
alles was goed en Djaimy groeit heel goed loopt netjes o-p de middenlijn dus het is een voorbeeldig mannetje!!! ik maakte me nog al druk om dat ik dacht dat hij een platte plek ging krijgen op zijn achter hoofd.
maar das allemaal heel normaal !!! niks geen scheef hoofd of voorkeurs houding hij kijkt net zo goed naar links als rechts en beweegt zijn koppie prima.
dat plekje wat hij in het midden op zijn achterhoofd heeft is simpelweg van het liggen ... dat krijgen de meeste kinderen... nou wist ik dat wel maar tegenwordig hoor je zo veel ellende over platte koppies en helmpjes dat ik daar licht van in de stres was geschoten!!! maar goed gelukkig was dat allemaal helemaal niet nodig ze vonden hem verder juist een heel mooi rond koppie hebben!!...
voel je je dan lullig hahahaha ik me zorgen maken zag het al voor me kind met een helmpje op pfffff is der helemaal niks aan de hand...
ach nu kan ik gelukkig om me zelf lachen wat een zorgen om niks... nou ja eind goed al goed!!

zo dit wilde ik toch even kwijt!!!! ben zo opgelucht!!!!

liefs Shirl.

Snap ik dat je toch wat bezorgd was... Maar je kan nu opgelucht ademen, maar bezorgd zijn is niet erg hoor en dat hoort erbij. Ik hang ook regelmatig met mn moeder aan de telefoon als ik me weer zorgen maak om iets. Is heel normaal. Kan je nu lekker naar het volgende toewerken...

Hoi hoi,

Ik wil je niet weer ongerust maken, maar hou het wel in de gaten. En als je zelf toch vind dat het plat is, maak dan een afspraak met een kinder fysio om het hoofdje op te laten meten.

Ik heb vaker verhalen gehoord dat het cb vond dat het wel meeviel, maar uiteindelijk had het kind toch een plat hoofdje. Maar toen was het te laat om er iets aan te doen.
Bij mijn dochtertje vond het cb ook dat ze geen voorkeur had, maar ze lag wel altijd naar links te kijken als ze sliep. Inmiddels doet ze dat niet meer zo extreem. Met hulp van een kinderfysio oefeningen gedaan om haar te stimuleren (en dus te voorkomen dat het hoofdje scheef zou worden).

Volg je gevoel en bij twijfel een second opinion vragen.

groeten, Kabo

een helmpje is zo erg niet hoor... mijn zoon heeft dr ook een gehad.. hij had een spier in zn nek verkrampt waardoor hij alleen maar naar rechts keek.. zijn afwijking was echt fors.. maar is met het helmpje helemaal weer bijgetrokken.. nu zie je dr niets meer van..

begrijp me niet verkeerd.. liever niet een helmpje natuurlijk.. maar soms heb je geen keus.. en dan valt het best wel mee..

blij dat ze toch geen plat achterhoofdje heeft.. maar wat kabo ook al zegt.. blijf het zelf in de gaten houden..

groeten

Terug
Bovenaan