geen plek op creche, idee om elkaars kind op te vangen??

Omdat we voor het komende jaar een extra opvang dag nodig hebben, zoeken we naar een oplossing. Het ziet er naar uit dat we voor onze kleine geen plek krijgen voor een tweede dag op het kinderdagverblijf. Nu loop ik met het idee rond om iemand te zoeken die ook met een dergelijk probleem zit (of gewoon niet het kind naar een creche wil doen) , maar heb geen idee hoe dit te organiseren... hebben jullie ervaring met een dergelijke uitwisseling/opvang regeling voor je kind (kind 1 dag naar ander en kind van ander 1 dag bij jou)? wat zijn de voors en tegens? zijn er websites om elkaar te vinden?

Hopelijk is er iemand met de 'gouden' tip...

groetjes Krissy

Welke regio/plaats woon je? Ik kan me voorstellen dat je hier misschien ook wel iemand kan vinden.
Ik ben mijn baan kwijt geraakt tijdens mijn zwangerschap en wij hebben de kinderopvang op moeten zeggen. Omdat wij dit echt niet kunnen betalen nu zonder mijn salaris. Wij hadden twee dagen en nu niets meer. Nu heb ik nog geen nieuwe baan en ik hoop ook dat wij opvang niet meer nodig hebben maar ik kan me voorstellen dat wij over een tijd met hetzelfde probleem zitten. Nichtje van mijn man heeft het zoals hij voor ogen hebt 4 jaar op kunnen vangen met haar zoontje, scheelt geld en is een stuk persoonlijker als kinderopvang.
Wie weet, ben benieuwd, hoop dat het je lukt en dat je iemand geschikt kunt vinden.

Liefs

Das een eindje, wij wonen in Tilburg.
Maar ik zou het gewoon op forums zetten en wie weet reageert er iemand uit jou omgeving die met hetzelfde probleem zit. Helemaal nu het met de kinderopvang financieel lijkt te gaan veranderen heb je kans dat er meer met het probleem zitten.

Succes

waarom kies je niet voor een gastouder, veel beter voor je kindje. op het kdv zijn de groepen zo groot en bij een gastouder zijn de groepen veel kleiner, veel meer aandacht voor je kind, in huislijke omgeving

ik zou ook eens kijken bij een gastouderbureau. er zijn ook speciale oppasbureaus die bemiddelen tussen oppas en ouders. op internet zijn ook websites waar mensen die op willen passen ingeschreven staan. Moet je alleen wel kijken of je een goed gevoel hebt bij diegene want iedereen kan zich daarvoor inschrijven.
Succes!

Hey meid ik woon in Nijkerkerveen, vlak bij Amersfoort. Maar ik d8 waarom zoek je niet een gastoudergezin op deze zijn volgens mij via internet wel op te sporen.
Ik zit momenteel zonder werk en anders als ik weer zou willen werken dan gaat Jayden naar oma toe.
Misschien een idee om met elkaar mail contact te houden?
Groetjes Marielle

Er is een website oudermatch.nl hier kun je zoeken naar ouders in je buurt voor contact, maar ook om elkaars kind te passen en mensen die in jou buurt wonen en willen oppassen ed. Zou eens kijken dus

Terug
Bovenaan