Geen raad....

Hallo,
ik ben 20 jaar en heb een dochtertje van 3 maandjes.
Nou heb ik al heel dit weekend een raar idee over haar ontlasting..haar poep is heeel geel en het lykt alsof er allemaal stukjes witte ryst doorheen zit en alsof er een beetje stukjes papier tusse zitten.
Ook drinkt ze heel wat slechter ze laat byna elke keer de helft staan. en ze poept ook echt super veel ik denk dat ik minimaal 2 a 3 keer per uur haar luier moet verschonen.
Is dit een reden om me eige druk te make? En kan ik het beste morgen gewoon naar de dokter gaan?
Alvast bedankt.
Groetjes
 
Witte stukjes in haar ontlasting is meestal niet erg. Dat kan duiden op te veel voeding waardoor een deel van de eiwitten in de voeding niet goed verteerd wordt. Dit komt dan dus naar buiten als witte stukjes in de ontlasting! Maar als ze 3 keer per uur een poepluier heeft is wel veel hoor! Hoe lang is dat al dan, weet je zeker dat het geen diarree is?? Misschien heeft ze ergens een griepje opgelopen, heeft ze ook koorts? Met drinken moet je vooral opletten dat ze nog genoeg plast. Ze moet 50 cc per kilogram lichaamsgewicht binnenkrijgen! Als ze bijvoorbeeld 5 kilo weegt, moet ze 5 keer 50cc dus 250 cc aan vocht binnenkrijgen. Dit is een absoluut minimum en het moet met een paar dagen echt wel weer meer worden hoor!

Als jij jezelf zorgen maakt moet je sowieso even langs de huisarts, een moeder maakt zich meestal niet voor niets zorgen om haar kleintje!
 
Oke dankjewel. Ja volgens my plast ze niet zo veel eigenlyk het is alleen maar poep niet diarree want het is niet echt waterig zeg maar. ze heeft ook geen koorts heb toestraks nog haar temperatuur gemeten. ze krygt nu 180cc water met 6 schepjes. ze heeft hem nu 2x byna helemaal op dus dat is dan wel genoeg toch..ze weegt nu ruimt 6 kilo ietsje meer. echt hartstikke bedankt.
Ik denk dat ik toch even naar de dokter ga want ik weet het niet.
 
Loïs poepte ook altijd veel en soms ook met witte stukjes. Ze dronkt altijd prima, dus ik heb me er nooit druk over gemaakt. Als het niet waterdun is hoef je je geen zorgen te maken hoor. Sommigen poepen nou eenmaal veel en hebben een snelle spijsvertering. Doordat alles zo snel gaat, verteert niet alles goed en daarom de witte stukjes. Gaat vanzelf over. Als ze niet ziek is, goed drinkt dan zou ik me geen zorgen maken. Kan volgende week helemaal weer anders zijn!
 
Terug
Bovenaan