geen regelmaat...

Hallo,

Fijn dat dit forum bestaat, zeg! Hopelijk kan ik ook wat tips ontvangen.

Mijn dochter van 10 weken krijgt borstvoeding. Vanwege tegenstrijdige adviezen van het consultatiebureau de afgelopen maand (niet te snel voeden, om de 4 uur voeden, om de 3 uur voeden, soms na 2 1/2 uur, etc....), hebben we nog steeds geen regelmaat met het voeden.

Nienke drinkt overdag om de 3 uur. De laatste voeding is soms om 19 uur, 20 uur, 22 uur of 24 uur, al naar gelang de overige voedingen zijn geweest.
Maar, op welk tijdstip ze de laatste voeding heeft gedronken, ze wordt steeds rond 4 uur 's nachts wakker.
Oftewel, soms zit er 7 uur tussen, maar soms ook 4 uur.

Ik kan er geen peil op trekken. Ik vraag mij dan ook af of dat ik haar voortaan rond 22 uur moet wekken voor een laatste voeding, om wat meer regelmaat te krijgen.
Maar misschien heeft iemand een andere tip voor mij (of al is het maar herkenning...)

Alvast bedankt!
 
Hallo Esther,
Allereerst gefeliciteerd met je dochtertje. Bv geven is anders dan flesvoeding geven. Totdat ze een maand of drie is zal het ritme coninu veranderen. Voeden op verzoek (dus als zij trek heeft) is het beste wat er is. Vraag en aanbod is dan heel mooi op elkaar afgestemd. Mijn zoontje van vier maanden komt ongeveer om de drie uur, ook 's nachts. Wakker maken voor een laatste voeding heeft volgens mij geen effect, tenminste bij ons niet. Wel kan je het proberen natuurlijk. Je hoeft haar dan niet wakker te maken hoor. Als ze trek heeft drinkt ze ook slapend.
Als ik jou was zou ik ook eens de site van borstvoeding.nl bezoeken en hun forum. Alle vragen over bv worden daar egsteld en beantwoord door zowel deskundigen als medemoeders. Ik heb er altijd heel veel profijt van.
Succes en wie weet tot op www.borstvoeding.nl/forum
Sora
 
Mijn kraamhulp had de volgende tijden om regelmaat te krijgen qua BV:
7.00 uur / 10.00 uur / 13.00 uur / 16.00 uur / 19.00 uur / 22.00 uitrekken tot 23.00 uur / en dan natuurlijk je nachtvoeding.
Die nachtvoeding hou je tot ongeveer 10 - 13 weken....daarna beginnen ze (als je geluk hebt) door te slapen.
Ik hoop dat je hier wat aan heb, want inderdaad of het nu fles of borstvoeding is, regelmaat is o zo belangrijk.
Succes met je dochtertje.

De groetjes van een trotse moeder van een zoon.
 
Hoi Esther,

Tips heb ik niet echt, wel herkenning ;-) Het is echt heel normaal dat een baby van 10 weken nog niet echt een ritme heeft. Volgens mij heeft jouw meisje trouwens best een ritme (om de 3 uur is echt prima), maar niet echt een vast schema. Maar dat hoef je ook niet te verwachten met borstvoeding.

Persoonlijk heb ik me er nooit zo druk om gemaakt hoe laat en wanneer mijn dochter kwam. Dat vond ik juist een voordeel van borstvoeding! Ik doe gewoon mijn ding en mijn dochter gaat mee en krijgt de borst wanneer ze erom vraagt. Misschien kun je proberen om juist de klok een beetje los te laten en merk je dat het dan allemaal veel relaxter loopt?

Groetjes,
Pauline
 
Beste Sora, MissY en Pauline,

Hartelijk dank voor jullie antwoord. Ik haal uit alle drie informatie waar ik zeker wat mee kan. We zien wel waar het schip strandt....

Groetjes,
Esther
 
Terug
Bovenaan