Geen rijbewijs

Zijn er andere ouders zonder rijbewijs met meerdere kinderen? Hoe gaan jullie eropuit en dan vooral met regen/ kou/ sneeuw?

Hier twee kinderen en hopelijk binnenkort meer. Nu gaat het prima met draagzag en wagen. Maar weet dus niet hoe het zal zijn met meerdere kinderen. Vanaf de middag en de weekenden is mijnman met auto er. Vanwege medische redenen is rijden niet mogelijk voor mij.

Ik ervaar geen ongemak. Ben gewoon benieuwd naar ervaringen en tips van anderen.

Tsja. Rijbewijs en/of tweede auto is puur luxe van deze generatie. Wij hadden vroeger 1 auto thuis en die had mijn vader altijd mee. Die had mijn moeder alleen ter beschikking in het weekend. Dus wij deden altijd alles met de fiets. Ik heb niks overgehouden van sneeuw en regen hoor. En ook al hebben wij nu wel twee auto’s (1 privé en 1 lease van man die niet privé gereden mag worden), we pakken toch de fiets in het dorp naar zwemles of de bieb. School is op loopafstand. Plu en regen pak. Klaar. Slecht weer bestaat niet. Slechte kleding wel ;) #cliche

Ik zie bij de school veel van die electrische bakfietsen, waar meerder kinderen inpassen.
Verder is er natuurlijk openbaar vervoer.
Of als geld geen probleem is een taxi.
Familie van mij zonder auto, heeft met buren afgesproken dat bij een echt noodgeval de buren bereid zijn ze naar het ziekenhuis ofzo te brengen. Maar verder doen ze dus alles op de fiets. En vakantie met openbaar vervoer.
Woonwerkverkeer met electrische fiets.

Als fietsen ook problematisch is, de ouderwetse bolderwagen is tegenwoordig ook in modern lichtgewicht materiaal te krijgen.

Terug
Bovenaan