Geen ritme en te weinig drinken

<p>hallo,</p><p>zouden jullie eens willen meedenken over mijn dochtertje van nu 10 weken. Ze weegt 4,5 kilo en drinkt Neocate. </p><p>We krijgen maar geen ritme in haar flessen. Mede omdat ze erg weinig drinkt; maken flessen van 120 maar ze drinkt meestal tussen de 60 en 90 en zo’n twee keer per dag 120 ml. Dit gaat echt met heel veel moeite en erg langzaam. Gebruiken dr brown met Difrax speen. </p><p>S’ avonds wel ritme: 07:00, 23:00, 02:00 en 05:00. Fles van 23 uur drinkt ze amper waardoor ze in de nacht weer honger heeft. Overdag komt ze tussen de 3 en 4 uur voor een fles. </p><p>Heb het gevoel dat de meeste baby’s rond deze periode wel meer ritme hebben en grotere flessen drinken.. of heb ik dat mis? </p>

Onze zoon had toen idd wel wat meer ritme en dronk meer. Maar hij dronk toen ook best veel voor z'n leeftijd en gewicht. Hoe lang krijgt ze al neocate? Ik heb begrepen dat dit niet lekker smaakt. Misschien dat ze er nog aan moet wennen?
Je zou eens een drupje vitamine D door de fles kunnen doen met een smaakje. Ik denk dat zodra ze meer gaat drinken, ze ook meer ritme krijgt. 

Aller eerst wil ik je zeggen, dat ze in mijn ogen niet weinig drinkt. Mijn dochter drinkt ook altijd al “weinig” en dat is nogsteeds zo (9 maanden nu) maar ze groeit goed en weegt voldoende. Sommige kindjes eten nu eenmaal meer dan andere. Zolang ze natte luiers hebben is het oke. 
En dan nu ritme. Ik kan daar enorm om lachen altijd. Ik heb ook nooit een ritme met mijn dochter. Heel soms denk ik van heeee dit gaat al een paar dagen zo dan zal het nu ook wel zo zijn. Maar daar denkt zij dan weer anders over en dan veranderd alles weer. Gewoon voeden op verzoek zou ik doen en uiteindelijk merk je vanzelf wel een soort “ritme”. Het is ook iets dat je zelf creert, een bepaalde volgorde van gebeurtenissen. Het is mij nog nooit gelukt om bijv te zeggen ze krijgt elke dag om 7, 12, 16 en 19 uur een fles, maar wel bijv badje hapje spelen flesje bedje. Maar dat creeer je dus zelf, samen met je kindje. 

Onze dochter (6 mnd), reflux en 'n heel gevoelig maagje maar geen kma, heeft ook een tijd geen' ritme' gehad. Veel te weinig drinken (zeker 200 cc per dag te weinig, 3 mnd lang) Ze gaf ook niet aan dat ze honger had. Gevolg: groeiachterstand. Niemand kon nog bedenken hoe of wat. Grotere speen, andere melk, voeden op tijd of vraag (dat werkte dus al helemaal niet).. Hier kan ze nog steeds niet fatsoenlijk drinken als ze te lang wakker is. Uitgerust zijn is hier echt 't antwoord op alles. 
Toen ze onder de -1 lijn kwam heb ik haar steeds al slapend gevoed, ook overdag. Sliep ze zo'n 45 minuten, dan haalde ik d'r uit bed en gaf ik de fles. Op de slaapkamer, in alle rust. Op dat moment om de 3,5/4 uur. Toen begon ze alles op te drinken. Na een maand snapte ze het en nu groeit ze goed en vraagt ze ook echt om melk! Nu hebben we 'n heus ritme, tis zo'n verschil! 
Misschien werkt dit voor jullie. Het gegeven dat ze wel drinken als ze honger hebben gaat echt niet altijd op.. Sterkte, het kan heel pittig zijn! Zeker als je speciale dieetvoeding gebruikt :(

Ik heb ook totaal geen ritme. Ligt eraan hoelaat zij snachts komt. Meestal laat ik er ong 4 uir tussen zitten. Ze geeeft zelf geen hongersignalen. Al zou ik niks geven vraagt ze er ook niet om. Ik voed vaak 2x in wakkere tijd..meestal drinkt ze fles wel leeg 100ml. Vaak boeren tussendoor want als boer dwarszit wil ze ook niet drinken. Ze drinkt soms ook echt te weinig hoor maar ze groeit wel goed in haar eigen lijn.

Terug
Bovenaan