Geen ritme

Hoi hoi, ik heb een dochter van 10 dagen oud. Ik geef borstvoeding met een tepel hoedje (omdat ze mijn tepel niet goed binnen kan houden) Sind ik deze heb ik het voeden wel een heel stuk beter gegaan. Alleen er zitten soms dagen tussen dat er totaal geen ritme zit in haar voeding. De ene dag word ze vanzelf na ongeveer 3 uur wakker voor haar voeding, soms vraagt ze meerdere keren in een uur en dan zit ze ongeveer 18 min aan de borst. Vannacht werd ze ongeveer rond de 2 a 3 uur wakker voor haar voeding en tegen de ochtend wou ze dus weer meerdere keren in een uur. En nu was ze bijna niet wakker te krijgen voor haar voeding en heeft er iets meer als 4 uur tussen gezeten. Na dat ze eindelijk wakker werd heeft ze een paar tuigen genomen en viel ze alweer in slaap. Zijn er ouders die hier ervaring mee hebben of dit herkennen? Hebben jullie misschien tips hoe ik haar makkelijk wakker kan krijgen ik heb haar luier meerdere keren verschoond, haar temp gemeten, en zelfs met een natte langs haar billen gegaan. Hier kan ze zo doorheen slapen.<br />
 
Hoi, gefeliciteerd nog met je kleintje! Heel eerlijk, jouw verhaal klinkt voor mij volkomen normaal. Ze is pas 10 dagen, een echt ritme zit er dan gewoon nog niet in. Ik zou haar gewoon lekker zo blijven volgen en over een paar weken zal je waarschijnlijk merken dat we wat meer structuur in komt. Zolang ze goed groeit en qua gewicht goed zit, zou ik me niet druk maken. Wat kan alles je onzeker maken hè ?. Je doet het goed! Geniet van je meisje
 
Van harte gefeliciteerd met je ukkie! Met 10 dagen snappen ze er inderdaad vaak nog weinig van, maar dat komt! Hier een mannetje van 6 weken en de ene keer komt hij na 1,5 uur, de andere keer na 4. En ergens gedurende de dag doen ze een enorme dut en als moeder met volle borsten heb je dan een beetje pech.. Hier gaan sinds een weekje de nachten echt wat beter, overdag lijkt er ook iets meer ritme, maar die 3u is echt een richtlijn en de eerste weken is dat vaker niet dan wel zo. Probeer je niet te druk te maken erom en lekker te voeden wanneer daar behoefte aan is. Succes!
 
Ze is nog echt heel erg jong voor een ritme! Onze kleine is bijna 4 maand en nog steeds komt hij snachts op andere tijden waardoor wij overdag ook nog totaal geen ritme hebben. Dit komt vaak pas vanaf 5 a 6 maand.
Wel hebben wij vanaf het begin af aan een ritme qua handelingen.
Voeden, boeren/ knuffelen, spelen en weer slapen.

Geniet van de kleine!

Liefs
 
En ooja,
Wij voeden vanaf het begin, volledig op verzoek en maken hem dus niet wakker voor een voeding. Onze kleine kan nu nog steeds zo 4 uren achtereen slapen.
 
Dit is volstrekt normaal. Ik had na een half jaar nog steeds geen ritme. Ik volgde m'n kleintje en dat ging prima. Wij willen graag ritme maar daar houden baby's geen rekening mee :)
 
Hoi . Gefeliciteerd! 10 dagen is idd nog wel jong hoor voor een ritme. Hier nu een kleine van 4mnd en dat ritme wat ik probeer in te bouwen veranderd nog steeds met regelmaat ? En niet perse omdat ik dat wil hahah. Het is gewoon nog even doorbikkelen zo ervaarde ik dat dan. Zou als ze echt diep slaapt en ze wil niet drinken gewoon laten, dat deden wij ook. Maar het komt goed!
 
Terug
Bovenaan