Geen ritme!!

hoi allemaal,
ons meisje is nu 3mnd. maar heeft nog helemaal geen ritme wat slapen betreft.
ze krijgt 5x perdag de voeding, daar zit wel enig ritme in, maar met slapen niet. niet dat ik daar problemen mee heb eigenlijk, maar ik vroeg me af of het normaal was. ik leg haar eigenlijk de hele dag in de box. en daar slaapt ze ook in. soms leg ik haar ook in haar bedje, als ik vind dat ze een beetje huilerig wordt, dan wil ze rust, dan leg ik haar in bedje en is ze stil. meestal is dat ook rond etenstijd van ons.
een ritme hebben we dus niet, maar ik doe maar wat. is dit eigenlijk verkeerd? moet een baby elke dag precies bepaalde tijden slapen? bij ons werkt dat denk ik niet...

liefs sandy
 
Hoi sandy

ik heb een zoontje nu 5 maanden en een strak ritme vanaf de eerste dag. Strak wil zeggen alles op ongeveer dezelfde tijd. Eten en slapen en dat gaat perfect. Als hij wat jengelig wordt rond zijn slaaptijd gaat hij gewoon wat eerder zijn bed in. Maar als hij op zijn slaaptijd nog vrolijk aan het kwebbelen en brabbelen is dan gaat hij wat later, vaak zit er niet meer dan een kwartier speling in. Plus ik leg hem altijd in z'n bed te slapen maar dat is hij ook gewend.
Dit werkt bij ons heel goed.

Maar het aller belangrijkste is doe dat waar je je zelf prettig bij voelt.

veel succes
 
Hoi Sandy,

Wij houden ook een strak schema aan, s'morgens na de fles even in de wipstoel en daarna spelen in de box dan wordt hij moe en gaat rond 9.45 slapen tot 10.15 dan lekker in bad/wassen dan om 11 uur fles.
Daarna wandelen ( als het weer het toelaat) of anders even spelen met hem, daarna weer slapen, fles, spelen, fruithapje (paar schepjes) en dan weer fles en naar bed voor de nacht.

Bobbian
 
Hoi sandy,

Mijn zoontje is nu 4 maanden oud en ook hij heeft een duidelijk ritme door de dag heen.
's ochtends om 9 uur wordt hij wakker en krijgt hij eten, daarna lekker in bad en rond 10.30 uur gaat hij dan weer naar bed. om 12.30 u. weer eten, even spelen in de box of op schoot. wanneer hij wat begint te jengelen, leg ik hem weer op bed. Meestal zo rond 14.00 uur. daarna om ongeveer 16.oo u. weer eten en na het spelen rond 17.30 weer naar bed. 19.30 u weer eten, spelen en rond 20.30 u weer naar bed. laatste voeding is rond 22.30-23.00 uur waarna hij meteen gaat slapen.
Je ziet dat hij steeds zo'n 1 1/2 uur wakker is en dan zelf aan geeft weer naar bed te willen door wat te gaan jengelen. Onze Sem weigert ook om in de box te slapen en doet vaak zijn ogen al dicht als ik hem nog onder moet stoppen. Misschien heb je er wat aan.
 
Hoi,

Onze zoon is nu ook 3 maanden en heeft een aardig ritme, maar dat proberen we er zelf ook een beetje in te brengen. Wat bij ons heel erg geholpen heeft (wat betreft het ritme) is de volgorde slapen-eten-spelen-slapen aan te houden. Als hij waker wordt krijgt hij zijn voeding, daarna is het tijd om even te knuffelen en in de box te spelen. Als ik merk dat hij moe wordt (jengelen, in zijn ogen wrijven of gapen) dan leg ik hem weer in zijn bed (of in de wandelwagen en ga ik lekker met hem aan de wandel).

Hij krijgt nu zijn voeding om 8.00 / 12.00 / 16.00 / 20.00 / 11.30 /

Ik merk echt dat mijn zoon het goed doet met dit ritme (en het betekent niet dat je zelf helemaal niets meer kunt doen, zoals naar buiten gaan).

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
 
Hoi,

Bij ons is het nooit gelukt er enig ritme in te krijgen. Wel geprobeerd. Maar het is zo afhankelijk van wanneer hij 's morgens wakker wordt. Ik doe hem wel altijd in bed als hij moe is, niet in de box, maar dat komt omdat hij daar nooit gaat slapen.
Erg is het niet hoor, geen ritme,als ze maar genoeg slaapt. Het kan alleen zoals hierboven gezegd het lastig zijn voor jezelf.

Groetjes!
 
Een ritme veranderd eigenlijk nog continu bij die kleintjes. Als jij je hier goed bij voelt en de kleine ook is het goed. Maar probeer het wel. Probeer een ritme aan te houden. Als je ervan afwijkt is dat niet zo erg. Als het maar niet ten koste van de rusti momenten. Het kan moeilijk zijn om ze rustig te krijgen als je ze in hun rust/slaap stoort. Je kan proberen om te voeden, verschonen en slapen. Het slapen hoeft natuurlijk niet na elke voeding en verschoning. Het hangt af van hoe moe de kleine is.
 
Terug
Bovenaan