Geen saus!

Tara lust geen saus.
Geen mayo bij de patat.
Geen pastasaus over haar pasta.
Geen ketchup tussen een hamburger (van de Happy Meal :p ).
Zijn er meer kindjes die geen saus lusten?

Groetjes,
Shivana

Hmmmm
Wij hebben dus geen moeite daarmee. Hij krijgt bij zijn frietjes vaak maar een kleine klodder, maar haalt daar netjes zijn frietje doorheen en eet hem op (de meeeste likken juist de mayo op en de friet niet), maar bij jou dus anders om. Nu zou ik de mayo bij de friet niet zo erg vinden, maar die saus van de spaghetti zou ik wel vervelend vinden!

Geen tips eigenlijk, maar wie weet komt het nog? Wij hebben trouwens nooit saus gegeven totdat ie er 3 weken geleden zelf om vroeg omdat ie het ons ziet eten....

X Saskia
mv Rik 22 mnd

Eline eet ook geen mayo enzo, maar wel de saus door de pasta. Maar je doet haar toch meer plezier met gewone hollandse pot. Dus daar houden we dan wel rekening mee. We eten dus zelden pastagerechten.

Hoi Shivana,

Das wel jammer dat ze geen saus over de pasta wil... Maar voor de rest denk ik houden zo....
Ik geef Jennifer expres geen sausje bij de patat ofzo (wel bij de pasta uiteraard)..   In de toekomst krijgen ze het vast nog wel genoeg.. en heel eerlijk vind ik het altijd zo geklieder..hihi...

Wil ze geen rode saus of gewoon helemaal geen saus, anders kun je nog roomsaus proberen over de pasta... Of apart op haar bordje leggen, zodat ze zelf kan bepalen hoeveel saus ze neemt...

gr. ilone

hoi hoi,

lijkt me lastig hoor dat ze geen saus bij de pasta eet...maar inderdaad geen mayo bij patat is wel weer fijn.
Bij ons is juist het tegenovergestelde Sarah vraagt altijd om saus terwijl we dat eigenlijk niet geven bij dingen als patat. Maar wie weet is het voor jou een optie om de saus en de pasta apart op haar bord te leggen, dan kan ze het zelf bepalen hoeveel ze neemt en dan eet ze misschien wel de losse droge pasta (beter iets dan niets toch?).

Succes ermee!
Tamar

Hoi,

Dat 'probleem' kennen we hier helemaal niet. Bas is juist gek op saus. Zeker bij de frietjes. Hij ziet het ons en Eva ook eten, dus hij wil 'DIE' ook. Gelukkig is hij met een klein kloddertje al tevreden. Hij kan dan ook keurig zijn frietjes dippen.

Met pasta gaat het hier altijd een beetje anders. Ik maak ook altijd groente bij de pasta (het liefste lekkere wokgroente). De saus doe ik bij het gehakt. Ik schep voor de kinderen alles appart op. Op die manier krijgen ze naar verhouding meer groente dan saus.  Een beetje geraspte kaas over de groente of pasta en het gaat in grote hoeveelheden naar binnen (wij hebben écht niets te klagen als het om eten gaat).

Groetjes, Karin

Oh ja, roomsaus met ham en champignons is hier favoriet.

Hee hoi,

hier helemaal geen problemen met saus eten! Alice wil graag overal saus op...... en de frietjes worden ook netjes gedipt in de ketchup!
met pasta/macaroni heeft ze eigenlijk geen keus want ik meng altijd alles al op in 1 pan dus geen aparte saus ofzo op tafel.

Groetjes Alberdien

Papa eet graag saus, dus Feline moet dan ook saus. Ze zegt dan ook saus saus saus haha.
Dus papa mag niet meer elke dag saus (ketchup) bij zijn eten.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan