geen schema met FV

Hoi allemaal,

Mijn zoontje Daan, inmiddels alveer 13 weken oud, is sinds 2 weken over op de FV. BV was gewoon op dus ben er maar mee gestopt, na 3 dagen huilen en alsmaar aanleggen.
Alleen maakt hij er de laatste 4 dagen echt een potje van mbt voedingstijden.
Kon ik met de BV ongeveer zeggen wanneer hij weer een voeding nodig had, nu dus absoluut niet meer.
Dan komt hij na 2 uur alweer voor een fles, en een ander keer laat hij er rustig 5/6 uur tussenzitten.
Voor de laatste fles van 22.30 uur moeten we hem standaard wakker maken, maar die moeten we hem wel geven want de fles ervoor is meestal rond 18 uur en anders haalt hij de volgende ochtend niet.
Iemand hier meer ervaring mee en misschien een oplossing?

Liefs Saskia

Hai,

mijn dochtertje heeft er ook een tijdje een potje van gemaakt.. Maar op het CB zeggen ze dat ik haar best wat water tussendoor mag geven, dus ik heb voor mezelf tijden gezet, bij mij was het namelijk ook zo dat ze op een gegeven moment om de 1 a 2 uur kwam met borstvoeding en toen ben ik ook over gegaan op fv na een aantal dagen maar dan is je kindje al wel gewend aan die tijden.
Het wennen aan de tijden die jij wilt gaat heel snel hoor, want ik gaf eerst om de 3 uur en nu om de 3,5 uur en de laatste fles krijgt ze om 21.00u want er moet wel minimaal 3 uur tussen een voeding geven, en dan gaat ze lekker slapen, het is even doorbijten, maar ze wennen er snel aan en gaan me in het ritme!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, heel veel succes in ieder geval!

Groetjes Karmen
mama van Liz 11-07-2007

hi,
een ritme aan houden en om de 3 á 4 uur een fles aanbieden.
dus ook wakker maken als de tijd om is.
het komt niet op een half uur.
probeer het eerst om de 3 uur en je ziet al snel zijn behoefte
succes

Terug
Bovenaan