geen sinterklaas maar de kerst

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Zijn er ook mensen die met kerst cadeautjes doen???/
Wij doen niets met Sinterklaas, Omdat Jesse er nog niks van snapt en omdat ik kerst veel leuker en gezelliger vind.
Vandaag was jesse naar de opvang en daar kwam sint piet en heeft hij pepernoten gebakken, dat is dus zij enige sint ervaring dit jaar. Schoen op zetten doe ik ook niet.

Met kerst gaan we met onze fam cadeautjes doen, we hebben al lootjes getrokken, We gaan eerst altijd lekker uitgebreid eten iedereen maakt wat, voorgerecht of hoofdgerecht etc en daarna cadeautjes uitpakken en gedichtjes er bij.

Nu moeten jullie niet denken dat ik niks met de sint heb hoor.
Volgend jaar gaan we het wel vieren en ook uitgebreid, ik denk dat Jesse het dan veel beter begrijpt en door heeft.

Groetjes Linda

Hallo!

ja hier ook cadeautjes onder de kerstboom! komt wel omdat wij in canada wonen hoor! iedereen doet dat hier dus willen we dat Alice ook niet onthouden! ze krijgt trouwens aankomende vrijdag ook wel een cadeautje hoor! en zag net bij de post dat we een pakketje moeten ophalen bij het postkantoor dus wie weet wat de sint uit nederland heeft opgestuurd!

Groetjes

Hoi Linda,

Wij doen ook kadootjes met de kerst, maar ook met Sinterklaas. Wij zelf vinden dat Sinterklaas een kleinigheidje moet zijn en met de kerst zou ze dan wat meer en grotere kado's krijgen. Maar omdat we het bij Opa en Oma vieren is het een beetje uit de hand gelopen. Bij Opa en Oma doen we echt alleen kado's voor de kinderen, Marissa heeft een neefje en die is 6 dagen ouder dan zij, zij krijgen dus kado's en voor de volwassenen niet. Maar ik ben bang dat ze echt veel gaat krijgen, wat ik overigens niet erg vind hoor maar het idee van een kleinigheidje is er een beetje af. Dan met kerst komen Opa en Oma en de oom van Marissa bij ons. We hebben dan voor alle volwassenen kadootjes gekocht en Marissa krijgt dan dus 2 grotere kado's van ons en nog een hoop kleinere dingen. Maar Opa en Oma hebben ook al weer wat voor haar met kerst, ze gaat dus flink verwend worden in december.
Wij gaan met de kerst ook gezellig eten met zijn allen en dan af en toe een kado uitpakken. Maar omdat ik nooit zin heb om in de keuken te staan laten wij Indische catering komen. Erg lekker en ik kan er gewoon de hele dag bij zijn.
Met Sinterklaas laten Opa en Oma altijd twee koude schotels komen, een vis en een vlees. Is ook altijd erg lekker

groetjes Linda

Ik vind het eigelijk allebei leuk. Maar we vieren Sinterklaas wel uitgebreid... ook overdreven veel kado's voor de kids. Dit jaar hebben we maximum gesteld aan de kado's: elk gezin mag voor elk kind max 3 kado's doen... vorig jaar hadden we 6 (!) sinterklaaszakken vol kado's voor 5 kids!!!   Niet normaal meer....

En met kerst gaan we nog lootjes trekken... Met mijn ouders en daarnaast nog een dag gepland met schoonouders...

Hoezo december een MEGA-dure maand!!!! Maar niet te veel aan denken....
(ben zelf nog jarig..en mijn moeder..)

gr. Ilone

Wij doen met beiden mee!
Vorig jaar vonden we Tara ook te klein voor het Sinterklaasfeest, maar dit jaar gaan we het dan echt vieren voor het eerst. Ik heb best veel cadeautjes voor haar gekocht, wilde eerst alleen cadeautjes die in de schoen passen, maar dat is niet gelukt, hihi. Mijn zus en broertjes zullen ook cadeautjes voor haar meenemen en ik heb stiekem oor hun ook schoencadeautjes gekocht. Daarbij heb ik gedichtjes gemaakt en die stop ik vrijdag stiekem met een zakje pepernoten erbij in hun schoenen. Oooooh, kheb er zo'n zin in, hahaha.
Met kerst kopen we voor iedereen iets voor ca. 10 euro en dat geven we aan elkaar nadat we uitgebreid hebben gegourmet. Ik vind kerst 1 van de meest mooie feesten van het jaar, de gezelligheid met de familie, lekker samen eten, de mooie lichtjes op straat en kerstmuziek tijdens het winkelen, heerlijk!

Terug
Bovenaan