geen slaap overdag

A

Anoniem

Guest
Wie geeft er advies over het volgende:

Onze dochter slaapt 's nachts van 19:00 uur tot 23:00 uur krijgt dan fles, slaapt dan verder tot 7:00 uur. Krijgt dan fles en slaapt dan verder tot 9:00 uur. Dan wordt ze heeeel vrolijk wakker. De rest van de dag slaapt ze vrijwel niet. Soms valt ze "per ongeluk" een half uurtje in slaap in de box of kinderwagen. Nu past ze daar bijna niet meer in, dus dat is niet echt handig. Eerst vonden we het helemaal geen probleem en waren we erg blij dat ze 's avonds en 's nachts zo goed slaapt. Dat zijn we nog steeds, maar nu zal het toch makkelijker zijn dat ze overdag ook een slaapritme ontwikkelt. We zijn erg voor ritme, rust, regelmaat. Heeft ze gewoon genoeg slaap of moet ze 's middags op een vast tijd slapen. Zoja welke tijd en hoelang? Alle advies is welcom!!

Groetjes Belle

Hoi Belle,

Mijn dochtertje is nu 7 mnd en heeft toch een redelijk vast ritme met slapen.
Ook al is ze soms nog harstikke vrolijk en lijkt ze niet moe te zijn, toch doe ik haar op redelijk vaste tijden naar bed.

8:00 eerste fles, dan ff spelen en weer naar bed tot +/- 10:30
10:30 fruithapje en weer heerlijk spelen in de box/wandelen net hoe het uit komt.
13:00+/- fles en daarna naar bed, ongeveer 2 uurtjes slapen...soms iets minder.

Tot volgende maaltijd spelen/wandelen, en event. klein beetje diksap drinken en dan om

+/-16:30 warmhapje, nog weer ff lekker spelen en dan rond 18:00 weer naar bed

Dan kunnen wij ook ff rustig eten. Amy slaapt dan vaak maar een uurtje en anders maak ik haar rond 20:00 wakker voor de laatste fles.

Laatste fles doe ik pap(nutrix) in en dan is het nog heel ff spelen en knuffelen met mama en papa en daarna gaat ze weer naar bed tot de volgende ochtend.

Zo heeft ze toch een redelijk vast ritme, soms wijk ik er iets van af, maar dat ligt er maar aan. In globale lijn is dit wel haar ritme.

Groetjes en hopelijk heb je hier wat aan

Ariana

Ilyas (8 mnd) wordt 's ochtends rond 6.30 uur wakker. vaak slaapt hij dan nog een half uurtje/uurtje van 8.30-9.30. dan om 12.30 naar bed tot ongeveer 14.30 uur. En dan 's avonds om 19 uur naar bed. "s middags is wel een lange ruk. Tot een paar weekjes geleden deed hij nog een half uur-tukkie rond 17 uur, maar dat werd steeds later, en topen kreeg ik hem niet meer voor 20 uur naar bed, dus ik heb geprobeerd die af te schaffen. n dat gaat.

Weet niet of je hier wat aan hebt.

Misschien kun je haar er aan laten wennen om toch tussen de middag te slapen. gewoon in haar bedje leggen. Al slaapt ze niet,ze went dan wel aan een momentje zonder prikkels. En wie weet......

Succes,
Mienetje

Dylan, ons zoontje is nu 8 maanden en krijgt voedingen onm de vier uren.Hij word rond 8 uur wakker, de fles en daarna lekker in de tummietub of het grote bad. Hierna is hij lekker moe en slaapt nog een klien uurtje in de wagen beneden. Hierna lekker wandelen met de honde erbij en dan een kom pap of weer een fels, waar hij maar zin in heeft. Lekker spelen in de box of languit op de grond, en rond 13 uur weer even in de wagen om lekker te tukken (mestal twee uurtjes). Hierna krijgt hij of een fruithap met een ligaatje erdoor of een wame hap (met een ligaatje erdoor ;) Rond vijfen een hap of fles en dan om ongeveer 20 uur naar boven, na heerlijk te hebben gespeeld of even Babytv te hebben gekeken.
Hij gaat 21 uur slapen en word de volgende ochtend om 8 uur weer wakker...

Succes ermee! ( hij slaapt beneden, omdat ik na de bevalling mijn instabiel bekken verslechterde en ik moelijk de trap op kom, en hij is er nu zo aan gewent dat we het lekker zo laten)

Groetjes vonneg

Dylan, ons zoontje is nu 8 maanden en krijgt voedingen onm de vier uren.Hij word rond 8 uur wakker, de fles en daarna lekker in de tummietub of het grote bad. Hierna is hij lekker moe en slaapt nog een klien uurtje in de wagen beneden. Hierna lekker wandelen met de honde erbij en dan een kom pap of weer een fels, waar hij maar zin in heeft. Lekker spelen in de box of languit op de grond, en rond 13 uur weer even in de wagen om lekker te tukken (mestal twee uurtjes). Hierna krijgt hij of een fruithap met een ligaatje erdoor of een wame hap (met een ligaatje erdoor ;) Rond vijfen een hap of fles en dan om ongeveer 20 uur naar boven, na heerlijk te hebben gespeeld of even Babytv te hebben gekeken.
Hij gaat 21 uur slapen en word de volgende ochtend om 8 uur weer wakker...

Succes ermee! ( hij slaapt beneden, omdat ik na de bevalling mijn instabiel bekken verslechterde en ik moelijk de trap op kom, en hij is er nu zo aan gewent dat we het lekker zo laten)

Groetjes vonneg

Nog even wat: ik weet van andere moeders dat zij ook kinderen hebben welke erg weinig slapen overdag en dat ze blij zijn met een goede nacht(rust)....

Groetjes nogmaals vonneg

Terug
Bovenaan