Geen sojamelk willen

<p>Hi moeders, </p><p>Onze zoon van 1 heeft koemelkallergie. Hij kreeg hiervoor Nutrilon Pepti. Nu hij 1 jaar geworden is, moeten we overstappen op soja groeidrink maar hij weigert het te drinken. </p><p>'s ochtends en 's avonds krijgt hij nog een klein flesje Nutrilon Pepti (want ik heb nog een blik staan). Tussen de middag geef ik soja drink. Nu weigert hij dat gewoon te drinken. Hij neemt een slok en dan gooit hij z'n fles weg. Het gekke is, op de opvang drinkt hij het wel, terwijl ze daar niks anders doen. Ook mengen helpt niet. </p><p>Zijn er moeders met dezelfde ervaring en tips? </p><p>Ik heb stille hoop dat hij er wel aan went als de pepti op is, maar wat als hij dat niet doet? Zou geitenmelk een goede vervanger zijn misschien? </p>
 
Misschien helpt het om het in een beker oid te geven. Als hij het bij de opvang wel drinkt zou ik niet thuis wat anders gaan geven. Je zou het evt nog een beetje warm kunnen maken. 
 
Hier zelfde verhaal met kma. Wij geven hier alles op basis van geitenmelk en dat gaat super goed. Wij hebben ook babyvoeding op basis van geitenmelk gegeven ipv pepti. Kan dus zijn dat je zoontje het eerste instantie niet lekker vindt. Succes
 
[quote quote=10264839]Hier zelfde verhaal met kma. Wij geven hier alles op basis van geitenmelk en dat gaat super goed. Wij hebben ook babyvoeding op basis van geitenmelk gegeven ipv pepti. Kan dus zijn dat je zoontje het eerste instantie niet lekker vindt. Succes[/quote]
Vond hij geitenmelk wel direct lekker? Of lijkt gewone geitenmelk erg op de poederversie? Ik heb vanmiddag een pak gekocht om te kijken of hij dit lekkerder vindt. Geitenkaas lust hij wel namelijk. 
Bedankt voor de andere tips trouwens! Ik ga ook een beker proberen. 
 
Als je kindje een echte koemelkallergie heeft kan hij ook geen geitenmelk verdragen.. dat komt omdat de eiwitten van de geitenmelk heel dicht bij die van de koe liggen. Hier precies zelfde probleem geen soya willen drinken dus dan maar 1x per dag een beker neocate en de rest water 
 
[quote quote=10265058]Als je kindje een echte koemelkallergie heeft kan hij ook geen geitenmelk verdragen.. dat komt omdat de eiwitten van de geitenmelk heel dicht bij die van de koe liggen. Hier precies zelfde probleem geen soya willen drinken dus dan maar 1x per dag een beker neocate en de rest water[/quote] thanks! Dit heb ik ook gelezen. Nu heeft onze zoon geen hele heftige vorm van KMA en kan inmiddels kleine beetjes koemelk verdragen (een koekje/cracker waar melk in zit, 1 eetlepel yoghurt). Grotere hoeveelheden gaan nog niet goed (2 eetlepels yoghurt was te veel). Mijn man heeft ook kma gehad en die kon geitenproducten wel verdragen.
Ik ga de geitenmelk proberen en hou dit in m'n achterhoofd. 
 
 
Terug
Bovenaan