Geen speen, geen duim

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Even een vraagje aan jullie.....

Mijn oudste dochtertje ging al heel snel duimen. Wij dachten dus deze dame gaat ook wel duimen, nou ja dat doet ze nog niet. Ze wil ook geen speentje hebben, die vindt ze echt vies. Ze kijkt dan echt naar me van ben je wel lekker?????

Nu vraag ik me dus af, zijn er meer moeders met kindjes die geen duim of speen hebben. Ik dacht dat baby's altijd meer zuigbehoefte hadden

Misschien komt het nog, ze is nu 4 maanden.
Groetjes Veronique

Nee hoor, hier hetzelfde. Amber (7 1/2 maand) heeft geen duim of vinger die ze lekker vindt. En de speen vindt ze eigenlijk ook niets, soms wel als ik er een beetje diksap of chamodent op doe. Slecht he? Doe ik alleen als ze tegen de slaap aan het vechten is en daardoor wordt ze rustiger.
Gr. Sonja

boas had de eerste weken een speen.voor zn zuigbehoefte inderdaad.toen hij geen zuigbehoefte meer had hoefde hij de speen ook niet meer.duimen heeft hij ook een tijdje gedaan in het begin,nu ook niet meer.
groetjes karin

De eerste maanden wilde yanick graag een speentje. Nu vindt ie die nog steeds leuk om mee te spelen, maar om te zuigen hoeft ie em niet meer. Zijn duim pakt ie als ie moe is. Maar dus lang niet de hele dag.

Ik heb er twee die geen speen en geen duim gebruiken...

Bij Ilse hebben we de speen nog geprobeerd, maar die spuugde hem gelijk weer uit en bij Naomi hebben we gewoon geen poging gedaan...

groetjes Yvonne

hier ook geen speen en heeeel af en toe een duimpje ( met shirt eroverheen en dan in zijn mond)

geen speen en geen duimpje - de speen hebben we misschien 3 keer geprobeerd (zijn we eigenlijk op tegen maar ja, als hij zich echt niet meer liet troosten wisten we het gewoon niet meer) maar die kwam er in dezelfde vaart ook weer uit. Zijn duimpje heeft hij heel af en toe in zijn mond gehad (we hebben 1 foto) maar dat is ook al weer maanden geleden. Hij sabbelt wel graag op een knuffel voor het slapen gaan, maar meer ook niet.

Terug
Bovenaan