Geen speen meer!!!!!

Een week geleden vertelde ik over speen afleren bij mijn dochter.
En hoe moeizaam het de 1e twee dagen ging.

We zijn een week verder en ze heeft hem nog steeds niet terug gekregen!
We hebben doorgezet en ze is ervan af.

We merken wel dat ze 'iets' mist, vooral na haar middagslaapje (die nu veel korter is en geen 3 uur meer) wordt ze boos en huilend wakker. Ze mist iets en zet het op een brullen, terwijl ze anders altijd rustig wakker werd. Ze weet niet waar ze het zoeken moet, wil niet getroost worden en draait maar rond in bed. Na wat afleiding en rustig praten en haar vasthouden zakt de woede weg.

Ze vraagt niet meer om haar speen.
Het was twee en halve dag doorzetten!!!
Het in slaap vallen duurt nu wat langer (ze zit langer te kletsen), maar zolang ze niet huilt vind ik het prima.

Dus we zijn al een week van de speen af.
Een trotse en blije moeder!!
Groetjes, Marianne mv Rebecca

Fijn dat het zo goed is gegaan!
Ik durf de strijd nog ff niet aan. Ze heeft hem alleen in de auto en in bed maar ook als ik heb in de auto niet geef is het snel " mama peen ablieft" dan vind ik het ook zo moeilijk te weigeren als ze het zo netjes vraagt. Ben wel bezig de laatste fles in bed af te leren. ja erg ik weet het ze hebben dat helemaal niet meer nodig maar ze  kon de 1e 15maanden alleen maar met bv in slaap vallen toen ik de bv stopte heb ik haar een fles gegeven ipv. Maar goed het is al 2 keer goed gegaan zonder fles hopelijk houdt ze het vol.

Hier heeft kay al een poos de speen overdag niet. Hij heeft hem ook niet nodig dan, maar vraagt wel af en toe waar z'n tut is. Als ik dan zeg boven in bed dan is het goed.
Hij heeft de speen dus in bed liggen en een enkele keer pakt hij hem om in slaap te vallen. Maar eenmaal in slaap heeft hij hem niet meer nodig en trekt hem er gelukkig zelf uit dan. Nu pak ik de speen dus zodra ik ga kijken als hij slaapt en leg hem weg op de commode. Geen problemen hier verder met de nacht en wakker worden gelukkig!

Esmé mv Kay

ik doe ook verwoede pogingen maar het lukt mij niet. Ik probeer het nu voor overdag af te wennen maar dat is ook uitermate moeizaam.
Het ging de afgelopen dagen beter (ik had de speen verstopt) en hij kon een paar uur zonder maar sinds gisteren is hij ziekjes en kan hij absoluut ff niet zonder, zucht....

Het lijkt me ook heerlijk als hij zonder speen kan, in elk geval overdag..

liefs
di silva

Terug
Bovenaan