geen spermacellen gevonden, is de kans op een baby weg?

Tja, deze titel laat weinig te raden over. Wij hebben zojuist de uitslag van een semen analyse gekregen. We voelden al aan dat het niet goed zou zijn. Je denkt aan verminderd aantal zaadcellen, of minder beweeglijke. En dan krijg je het nieuws dat er gewoon helemaal geen cellen zijn.

Het nieuws sloeg is als een bom. We zijn een jaar bezig om zwanger te worden en begonnen voorzichtig met een semen analyse. Zoals de huisarts zei "om de man uit te kunnen sluiten". Niets uitsluiten dus.

We hebben de doorverwijzing gekregen om uit te zoeken wat de oorzaak is. Ook is ons verteld dat we rekening moeten houden met het feit dat er een grote kans is dat kinderen krijgen voor ons onmogelijk is en dat we vast na kunnen denken over andere mogelijkheden.

Onze wereld is ingestort. We hadden ingedachten de babykamer al ingericht en waren stiekem al namen aan het verzinnen. Ik durf de gedachte dat het niet gaat gebeuren gewoon niet toe te laten in mijn hoofd.

We hebben ervoor gekozen het tegen een zeer selecte groep mensen om ons heen te vertellen. We hebben afgesproken niet in detail te treden over de oorzaak.

Ik weet gewoon even niet hoe we het leven nu op moeten pakken. Voor de buitenwereld willen we verder gaan of er niets aan de hand is. Intussen kan ik de tranen gewoon niet binnen houden.

Ik weet dat er nog een klein beetje hoop is, en hoop doet leven. Gelukkig kunnen we op korte termijn terecht in het ziekenhuis en weten we hopelijk snel meer over de oorzaak en onze mogelijkheden en kansen.

Ik hoop op het forum wat meer herkenning te vinden en zoo het fijn vinden als jullie reageren.

Groetjes, Repelsteeltje

hoi repelsteeltje

jeetje wat een k*t nieuws. ik voel erg met je mee.
wij zitten nu helemaal in de medische molen omdat het nu bijna 2 jaar duurt. ik ga nu beginnen aan iui nummer 2 met hormonen spuiten. na alle onderzoeken en kijkoperatie is er bij ons niks geks uit gekomen maar toch lukt het niet.
ik stel mezelf ook wel eens voor hoe is zou zijn om nooit kinderen te krijgen, nou dat is verschrikkelijk.
ik kan je geen raad geven hoe je met dit verdriet om moet gaan maar stop het zeker niet weg. je mag verdriet hebben en je klote voelen. probeer er samen veel over te praten en zoek steun bij elkaar. ik hoop dat jullie na wat onderzoeken toch een mogelijkheid krijgen om zwanger te kunnen raken.

veel sterkte gr kim

Jeetje, wat een verschrikkelijk verhaal. Ik hoop dat er toch nog hoop kan worden geboden. Ik weet dat er wel mogelijkheden zijn om nog dichter bij de bron zaad weg te halen. Dit heet Tesa of Pesa. Ik weet er niet veel vanaf, maar je kunt even googlen. (zomaar een hit, ik heb verder niet uitgebreid gelezen: www.humanfirstivf.com)

Ik moet zeggen dat wij na +/-23 rondes ook wel een beetje verder kijken naar wat nu als kinderen niet voor ons zijn weggelegd. Het is goed om ook een uitkijkje te nemen naaar wat je dan wilt. Mij heeft het wel wat lucht gegeven in een tijd dat ik echt dacht dat er geen leven zonder kinderen kan zijn.

Sterkte!
Wenser

Hallo repelsteeltje,

Jeetje zeg wat een teleurstelling en harde klap voor jullie.
Ik kreeg helemaal kippenvel toen ik je verhaal las.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je nu denkt dat het nooit meer goed komt.Is een hele normale reactie.
Maar probeer toch positief te blijven.Kijk wij zelf zitten in andere situatie. Nu 21/2 jaar bezig voor ons wonder.Bij ons ligt het aan mij.Ik heb endometriose en vijandig baarmoederslijmvlies.IIk heb vorige maand 1ste iui gehad helaas mislukt.Gisteren 2de IUI.Ik blijf hoopvol,omdat er tegenwoordig zoveel technieken zijn. En ik ook een hoop succes verhalen ken.

Ik heb wel altijd gezegd dat ik ook hoopte dat het aan mij lag,want ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren als ik te horen kreeg dat het aan mijn vriend ligt.
Je denkt dan denk ik al snel dat het over en uit is.

Maar toch zijn ze tegenwoordig echt heel ver met technieken.Een kennis van mij zat in zelfde schuitje als jullie.Haar vriend zijn zaad was dood en er was gezegd dat het ook onwaarschijnlijk was dat ze zwanger zou raken,maar door donorzaad is zij nu wel na 1ste poging zwanger geraakt en gaat ze bijna bevallen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Wat ik je wel mee wil geven is dat je er echt bent nu voor je partner.Voor hem komt dit nu heel hard aan en gaat hij zich erg schuldig voelen.Had/heb ik namelijk ook,omdat het aan mij ligt.Dus sta echt voor hem klaar en praat er veel samen over.

Nou sterkte ermee.

Gr suusje

Repelsteeltje,

Wat een ontzettende klap zal dat zijn! Ik kan je alleen aanraden om je verder in te lezen in MESE/PESA technieken. Op de website van freya (freya.nl) kan je hier meer over vinden. Verder zijn er meer vrouwen die hetzelfde meemaken op de site "ivfmoeders.nl". Misschien heb je daar ook wat aan.

Sterkte,

Esk

hoi hoi

echt een klote nieuws zeg
ik neem wel aan dat je man nogmaals voor een onderzoek moet?? dit is een moment opname en vaak komt er dus een herhaling.
soms is de oorzaak een spatader bij de man die de boel afknelt. maar je man zal vast een lichamelijk onderzoek krijgen
ook kun je veel vinden onder TESE , ISCE MESA PESA.
ik wens je veel succes
weet je al wanneer je terecht kunt voor verdere onderzoeken??

groetjes moekje

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Dat doet goed.
We zijn een beetje van de eerste klap bekomen. Al moet ik zeggen dat we nog behoorlijk verdoofd zijn en ik er 24 uur per dag mee bezig ben.

Volgende week al kunnen we in fertiliteitskliniek terecht. Inmiddels heb ik op jullie aanraden en trefwoorden het internet afgezocht.
In een verslag van de universiteit Groningen worden de 10 meest voorkomende oorzaken weergegeven. Bij de meeste zou een herstel mogelijk kunnen zijn. Bij de andere zou een mogelijkheid tot bevruchting met ivf mogelijk kunnen zijn. Op zich zou dit positief zijn; omdat dit betekent dat er nog mogelijkheden zijn, al zijn het maar kleine kansjes.

Dit weekend maar proberen om weer wat adem te krijgen en afwachten van het eerste gesprek in de kliniek.

Nogmaals bedankt voor jullie snelle en warme reacties. Ik wens jullie uiteraard ook heel veel sterkte toe en zal het forum eens gaan bekijken om jullie verhalen te lezen.

Fijn weekend en veel geluk!

Warme groeten, repelsteeltje

Hoi repelsteeltje,

Is er echt niks gevonden? Bij ons was dat namelijk ook de boodschap van de HA, maar in het academisch ziekenhuis hebben ze het semen-monster onder de microscoop uit geplozen, en zo toch nog 4 levende spermacellen gevonden. Het is heel, heel erg weinig, maar voor het ziekenhuis genoeg reden om ons te laten starten met een isci-behandeling, waarmee we morgen beginnen. Onze arts gaf aan dat er nog wel eens verschillende methodes gebruikt worden om te tellen. Ik wil je echt geen valse hoop geven, maar het is de moeite van het uitzoeken even waard, toch?

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid!
Fren

Terug
Bovenaan