Geen stukjes willen eten

A

Anoniem

Guest
Alhoewel ons ventje altijd een makkelijke eter was wil het nu wel eens anders zijn.
Zo moet hij niks van stukjes hebben. Hij is al bijna 11 maanden maar van de lekkere recepten uit opperdepop moet hij niks hebben. Geen tonijnkoekjes of omelet.
Van de week had ik een zelf gemaakt prutje van bonen,rijst en gehakt voor zijn neus staan. Of hij de stukjes zag weet ik niet maar voor de eerste hap bleef mondje al dicht.
Dag erna een olvarit potje (ook met stukjes maar die zijn wel heel zacht) en ja hoor potje leeg.
Hebben jullie dat ook? Alhoewel ik zelfgemaakt eten het beste vind qua structuur en kosten ga ik toch maar wat vaker potjes doen. De meeste dagen van de week nog zelfgemaakte prutjes, af en toe eens een nieuw recept maar ook af en toe dan maar een potje. Vind het namelijk ook belangrijk dat hij genoeg krijgt, zoveel reserves heeft hij niet :D.
En ach ik ken ook genoeg die tot een jaar alleen maar potjes hebben gehad en toch goede eters en kletsers zijn! Daar troost ik mij dan maar mee :p.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee...

Hoi!

Niets mis met potjes joh! Die worden ook steeds grover qua structuur!
En alles is zo goed getest en samengesteld dat je kindje echt niets mist als hij potjes eet!
En als hij die wel eet, en je met bloed-zweet-en-tranen zelf gemaakte eten niet...............dan is de keuze snel gemaakt he? En ingevroren blijft het echt wel even goeed hoor!

Lekker die potjes geven dus!
Ik vind het hartstikke leuk om te zien dat Maudy mijn eigen gemaakte eten heerlijk vindt, maar als ze die ook niet goed zou eten en potjes wel..............prima!

Eet   smakelijk!

Liefs Rimke

Fijn zo'n geruststelling :p.
Enne die Maudy lust er wel wat op los he? Als ik zo alle recepten op het topic receptjes uitwisselen lees! Lekker toch!
Vanavond eigengemaakt prakje worteltjes...is hij dol op!! En ja hoor tot het laatste hapje op, en dat terwijl  er brokken gehakt in zaten. Hoezo selectief!
Ach het komt allemaal wel op z'n pootjes! En zoals je zegt zijn potjes tegenwoordig natuurlijk al zo ver ontwikkeld. Smaken genoeg bij olvarit.
Dan beperk ik mijn receptjes gewoon tot zijn favoriete worteltjes, en pastasaus.
Oja en volgende week wil ik eens de rijst met courgette en tomatenblokjes uit opperdepop proberen. Ziet er ook niet slecht uit!

Hoi,

Tijs was een hele slechte warme maaltijd eter. Zelf gemaakt, ik dachte het niet mama.... Die heeft dus inderdaad gewoon potjes gekregen tot hij 1 werd. Toen weer zelf gemaakt eten geprobeerd. Alsof hij had bedacht: Nu ben ik een dreumes en lust ik wel alles. Alles wat ik hem voorzette aan warm eten ging erin. Tot hij vorig jaar ziek was geweest. Sindsdien eet hij weer slecht warm. Af en toe nog een potje geprobeerd, maar die vielen ook niet meer in de smaak. Nu een jaar later probeert hij weer steeds meer. Wij maken er geen probleem van. Als hij niets eet, dan niet. Hij krijgt gewoon zijn toetje, maar verder niets anders meer. Voor de rest eet hij wel alles goed, fruit is ie helemaal verzot op. Dus met de voedingsstoffen zit het wel goed.

En Stef (nu 8.5 mnd) wil nu ook geen zelf gekookt eten. Dus die krijgt ook gewoon potjes. Die eet gelukkig wel een stuk makkelijker. En als je naar de verschillende merken kijkt (zowel a-merken als huismerken) zul je zien dat er volop keus is en ook veel verschillende smaken. Dus de smaakontwikkeling komt dan ook wel goed. Als hij 1 is gaat hij ook met de pot mee eten.

Succes meid en maak je niet te druk. Het komt vanzelf goed. Wat hier trouwens bij Tijs wel hielp met het eten van stukjes was wat fruithap erbij doen. Bij Stef lijkt dat ook te werken. En dan de fruithap iedere keer wat meer afbouwen.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan