geen stukjes

Hallo allemaal,

Ik ben de trotse moeder van een bijna 1 jarige meid.
Ze doet het allemaal hartstikke goed,maar het   eten van stukjes in de voeding is een probleem.Ik heb allles al geprobeerd van het zelf laten eten en gewoon een stuk aardappel en bloemkool te geven maar ze stikt haast overal nog in.
Zijn er nog meer moeders of vaders die hier problemen mee hadden of hebben en wat doe je er aan.Iedereen alvast bedankt.
 
Hoi,
mijn dochtertje heeft dit ook al meegemaakt dat ze zich iedere keer verslikt in stukjes voeding. Dit kwam omdat zij heel grote amandelen heeft, misschien is het bij jou ook zo.
Of gewoon eet ze nog veel liever geen stukjes.
Je moet   je er geen zorgen over maken, als de tijd er rijp voor is zal ze wel stukjes eten.
Groetjes, mama van Ineke(2.5j) en Ellen(6w)
 
Hai, mijn zoontje is 2 weken geleden 1 geworden en eet ook geen stukjes in zijn warme maaltijd. Hij krijgt nog steeds Olvarit potjes voor baby's van 6 maanden. Eigengemaakte prak of potjes voor 8 of 12 maanden spuugt hij allemaal uit. Brood en stukken fruit eet hij wel gewoon. Ik ga ervanuit dat hij vanzelf een keer met de pot mee gaat eten. We laten hem wel bij ons aan tafel zitten tijdens onze eigen maaltijd. Hij krijgt dan Olvarit, maar mag daarna wel met ons meehappen als hij dat wil van onze groenten en aardappelen, rijst of pasta. Zo hoop ik langzaam maar zeker over te kunnen stappen op met de pot mee eten. Gr. Cato
 
Hoi,

Altijd fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die hetzelfde meemaken. Mijn dochtertje is bijna 11 maanden en ze houdt ook niet van stukjes in haar avondeten, ze wil eigenlijk alleen de potjes van Olvarit van 6 maanden. Als ze stukjes proeft dan gaat ze kokhalzen of ze haalt het uit haar mond, terwijl ze brood en stukjes fruit geen probleem vind. Mijn ervaring is dat je ze niet kunt dwingen iets te eten wat ze niet willen. Volgens mij gaan ze het vanzelf eten als ze eraan toe zijn (toch?)
succes!
 
Hoi,
Ik denk ook dat ze vanzelf stukjes gaan eten als ze eraan toe zijn.
Maar ik heb mijn zoontje wel moeten helpen, ging toch niet helemaal vanzelf.
Ik heb zijn eten eerst heel fijn geprakt. Dat een tijdje gedaan en toen steeds grover.
Wat je ook kunt doen is wat geprakt eten mengen met dat van een potje. Heb ik
ook weleens hier op de site gelezen.
Maar als brood en fruit wel gaat, zul je haast denken dat het moet kunnen. Toch?
Gewoon aan blijven bieden en op een gegeven moment lukt het.
Mijn zoontje is nu 13.5 maand en eet goed met de pot mee. Meestal alle stukjes
zonder problemen. Maar hij heeft ook nog weleens kuren hoor.
Als het hem te hard of te groot is pakt hij het uit zijn mondje en gooit het zo op de
grond,,,  Dat is niet fijn... Wij negeren het maar en gaan gewoon door.
Gelukkig hebben wij een hond en die vind het dan weer geen probleem dat er af en
toe wat op de grond beland.....  
Succes ermee en groetjes
Melanie mmv Quinten
 
Hallo,

Wil hier ff heel graag op reageren....onze dochter is inmiddels bijna 14 maanden,ook zij eet geen stukjes...ook geen koekjes en geen brood..alleen potjes van 6 maanden,dus volledig vloeibaar....we zijn om andere redenen met haar bij een kinderarts..en hebben dit natuurlijk ook verteld waarop zij onze dochter heeft doorverwezen naar een logopediste...omdat dit in veel gevallen namelijk niet zomaar over gaat...je moet je kind wat dat betreft heel serieus nemen...voor hun is het eten van stukjes hetzelfde dat als ik een levende spin in mijn hand zou houden en tegen je zou zeggen...eet maar ..is lekker...iedereen doet het...het gevoel dat je daarbij krijgt hebben hun bij het eten van iets met stukjes!!! Mijn dochter heeft nu dus logopedie...en hebben nog een behoorlijk traject te gaan!!.....ik wil niet zeggen dat het bij jullie niet over gaat....alleen neem het wel heel serieus...ze zouden nu allang iets moeten kunnen eten!!!!

Groetjes sandra
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik moet a.s. met haar naar het consultatiebureau en zal dit zeker aankaarten en ben benieuwd wat ik te horen krijg.Iklaat het jullie weten.
 
Terug
Bovenaan