Geen tanden wat mag hij al eten?

Hoi!
Mijn zoontje is 7 maanden en in de verste verte is er nog geen spoortje van een aankomend tandje te bekennen. Ik ben niet erg verbaast, ik was zelf 14 mnd toen ik mijn eerste tandje kreeg. Hij eet flesvoeding en gepreerde fruit en groente hapjes. Ik wil hem graag ook wat anders geven, een rijstewafel of koekje. Wat mag hij al en wat is aan te raden voor kind met zonder tanden?
Gr. Vosje

Mijn dochter at rijstewafels en liga's voor 6 maanden en ouder en soepstengels zonder tanden. Ook brood kunnen ze gewoon eten zonder tanden. Brood kun je gewoon in de wangzak stoppen en dat kauwen ze dan wel weg. Eerst wel zonder korstjes.   Of je geeft een broodkorst om op te kauwen, dat wordt ook zacht dus dat krijgen ze wel weg.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11november 2005

Hoi,

Mijn dochtertje eet al vanaf 5 maanden liga's en vanaf 6 maanden rijstewafels en koekjes, zonder tanden. Ze eet nu ook al broodjes met appelstroop (zonder korst) en stukjes banaan en schijfjes citroen en sinasappel. Spagetti slierten vind ze ook heel leuk, maar alleen als er ook een beetje tomatenpuree aan zit.
Mij is verteld dat ze moeten kauwen zonder tanden, omdat dat het doorkomen van de tanden stimuleert en omdat ze anders later, als ze wel tanden hebben, geen vast voedsel willen/kunnen eten.

succes.

Desiree

Ook al hebben babies nog geen tanden, dan kunnen ze kauwen. Groenten beetgaar kunnen ze na enigzins wat oefenen zelf afhappen. ZGoogle eens op "rapley" dan vind je misschien wel de info die je zoek.

Terug
Bovenaan