geen tandjes

Hallo allemaal

Ik heb een zoontje van bijna 8 maanden en die heeft nog geen tandjes. Normaal maak ik me niet zo druk om ontwikkelingsdingen bij mijn baby, maar ik hoor nu net effe te vaak van mensen dat het wel eruuug laat is voor tandjes? Is dat zo en heeft het misschien een reden?

Alvast bedankt.
 
Hoi Dea,

maak je geen zorgen! 6 maanden is écht maar een gemiddelde. Mijn zoontje is nu 10 maanden en heeft pas sinds 2 weken 2 ondertandjes. Ik ken ook een kindje van 10 maanden die nog helemaal geen tandjes heeft en ik ken er ook genoeg die er al 8 hebben. Komt vanzelf :)

Groetjes, Cornelie
 
Hoi Dea,

Ik ben het helemaal met Cornelie eens: geen zorgen maken, ze komen vanzelf.
Per toeval ontdekte ik gisteren bij mijn zoontje van ruim 5 maanden dat hij een kiesje heeft, terwijl er nog geen enkel tandje te bekennen is. Volgens de boeken klopt dat ook niet, maar toch is het zo.
Eigenlijk wil ik alleen maar zeggen: ieder kind is anders!

Groetjes Karen
 
Hallo Dea,

Ik kreeg mijn eerste tand pas toen ik bijna een jaar was. En dan niet onder, maar boven!! Bij mijn dochtertje van bijna 7 maanden is ook nog geen tan dof kies te bekennen. Wat je leest en hoort zijn gemiddelden en om een gemiddelde te krijgen heb je ook uitersten nodig...
 
Haai Dea,

het dochtertje van mijn vriendin kreeg pas een tandje toen ze 15 maanden was, dus het is voor ieder kind verschillend! Ze wisselde ook laat haar melktandjes; waarschijnlijk zit dat dan gewoon in haar eigen ontwikkeling. Maak je maar geen zorgen, kinderen die geen tandjes krijgen zijn er vrijwel niet!!!!
 

Maak je maar geen zorgen ik heb twee kinderen.De oudste word volgen de week twee en de jongste is negen maanden.De oudste was 13 maanden toen ze een tandje kreeg,nu is ze bijna 2 en heeft nog maar 5 tanden en 4 kiesjes.De jongste heeft nog helemaal niets.

Zorgen om niets,ze komen van zelf wel.

Groetjes samantha
 
Hoi,
Mijn neefje had met 11 maanden nog geen tandjes maar hij liep wel al toen hij 9 mnd was. De dokter zei toen dat kinderen niet alles tegelijk kunnen ontwikkelen. Waarschijnlijk is jou kindje met andere dingen wel snel. Mijn dochtertje is 8,5 mnd en heeft 2 tandjes onder en boven volgen ze ook. Je ziet het elk kind is anders. O ja het blijkt ook een beetje erfelijk te zijn. Kijk eens hoe het bij jullie vroeger was. Succes
 
Ik heb twee dochters van 2 jaar en 3 weken en een dochtertje van bijna 10 maanden. De oudste was veertien maanden toen ze haar eerste tandje kreeg.Nu heeft ze nog maar 9 tandjes.De jongste heeft ook nog geen tandjes.Hoe later de tandjes hoe sterker en beter ze zijn!Volgende maand gaat de oudste voor het eerst naar de creche,dan zal ze wijd de enigste zijn met 9 tandjes.
 
Terug
Bovenaan