Geen temperatuursverhoging of menstruatie na dag 45

<p>Beste forumleden,</p><p>Ik heb de afgelopen maanden al veel gelezen op het forum. Al die tijd heb ik zelf niks geplaatst, omdat ik eerst even rustig wilde afwachten hoe het ontpillen zou verlopen. Nu na bijna een jaar, begin ik toch wat onzekere momenten te krijgen.</p><p>Kort mijn verhaal vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil. Vanaf dag 1 heb ik de LadyComp gebruikt om te temperaturen. Mijn cyclussen variëren van 32 dagen tot 43 dagen. Onregelmatig dus, wat mogelijk te maken heeft met het ontpillen. Tot nu toe steeds een temperatuursverhoging gehad ongeveer 14 dagen voor mijn volgende menstruatie. </p><p>Mijn huidige cyclus duurt echter al 45 dagen, waarbij er geen temperatuursverhoging heeft plaatsgevonden. Ook zijn er nog geen tekenen van menstruatie, wat ik normaliter wel voel aankomen. </p><p>Ik moet hierbij vermelden dat ik heel netjes iedere dag mijn temperatuur oraal meet voordat ik op sta rond hetzelfde tijdstip. Ik drink geen alcohol, heb vrij veel ritme in mijn dagelijks leven en ben het afgelopen jaar niet ziek geweest. </p><p>Is de kans groot dat ik deze maand geen eisprong gehad heb? Duurt het dan ook vaak langer voordat de menstruatie op gang komt?</p><p>Of zou het ook mogelijk zijn dat ik toch zwanger ben? Ik heb niet getest, omdat ik overal lees dat je toch echt een temperatuursverhoging moet hebben (die vervolgens ook hoog blijft). Zoveel mensen, zoveel verhalen. Dus ik ben toch benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt. Ergens op het internet las ik namelijk ook dat 1 op de 5 vrouwen geen temperatuursverhoging hebben, maar doordat ik het normaal wel heb, lijkt de kans op een zwangerschap mij wel heel klein!</p><p>Ik begin mij in ieder geval wel wat zorgen te maken na een jaar, al begrijp ik dat het even kan duren.</p><p>Ik hoor graag jullie soortgelijke ervaringen en wat jullie er eventueel mee hebben gedaan.</p><p>Dankjewel alvast!</p>
 
Goedemorgen, ik zou als ik jou was gewoon even een test gaan halen. Stel dat hij aangeeft dat ie zwanger bent, dan ben je ook meteen van je onzekerheid af. Stel dat je niet zwanger bent, dan zou ik even een afspraakje maken met de huisarts. Met temperaturen heb ik geen ervaring, dat heb ikzelf nooit gedaan. Ik hoop op mooi nieuws! 
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik twijfelde omdat ik nog steeds geen temperatuursverhoging heb, wat ik normaal wel echt netjes 14 dagen voor de volgende menstruatie heb. Maar je weet het inderdaad nooit zeker dus toch maar even een testje kopen dan. Ook vandaag nog geen teken van verandering namelijk.
 
Terug
Bovenaan