Geen teunisbloemolie tijdens zwangerschap!!

Hoi meiden,

Ik slik teunisbloemolie (met visolie) in de hoop mijn hormoonhuishouding wat te stabiliseren (en omdat het gezond is). Nu belde ik net met Orthica (één van de grootste en bekendste leveranciers van hoogwaardige suplementen) maar nu blijkt dat je geen teunisbloemolie moet slikken als je zwanger bent. Dit omdat teunisbloemolie niet van nature in voeding voorkomt en ze niet weten of een ongeboren kind hier schade van kan ondervinden. Omdat teunisbloemolie ook op de site van babybrabbel.nl wordt verkocht en veel vrouwen het gebruiken leek het me goed dit even met jullie te delen!

Groetjes F.

ps: het mag wel gebruikt worden tijdens borstvoeding omdat teunisbloemolie sowieso al iets in moedermelk zit.

Hoi F, bedankt voor dit berichtje. Ik heb eens teunisbloemolie gebruikt en had toen gelijk een cyclus van 47 dagen (weet niet zeker of het daardoor kwam maar ik heb het maar weg gegooid). Nu gebruik ik tarwekiemolie en toen ik dat de vorige keer gebruikte was ik binnen een maand zwanger (en ook hier is het niet zeker dat het daardoor komt, tja je moet wat he). Heb je daar misschien ook iets over gelezen of gehoord toevallig??

Groetjes Patty

Hoi meis,

Daar is mij niets over bekend. Teunisbloemolie en tarwekiemolie zouden allebei moeten zorgen voor een verkorte cyclus maar teunisbloemolie komt niet in voeding voor, tarwe wel dus ik denk dat je dat wel gewoon kunt gebruiken. Wel slecht dat babybrabbel dat er niet bij zet he?!

X F.

He Po, had gisteren al een reactie geplaatst maar deze staat er nog steeds niet op. Rete irritant!

Maar goed, ik snap er ook niets van dat ze bij babybrabbel er niet bij vermelden dat je het niet tijdens zwangerschap moet gebruiken. Ik heb ze wel een mailtje gestuurd.

Ik denk dat je tarwekiemolie wel gewoon mag slikken omdat tarwe van nature ook in voeding voorkomt, teunisbloemolie niet. Misschien staat er iets over op het internet???

Nou meis, ik hoop dat het vloeien snel ophoudt en je weer kunt gaan klussen! Succes!

X F

Terug
Bovenaan