Geen trappelzak en geen deken wat nu?

Hey hoi,

Vanaf de geboorte tot ongeveer 6 maanden (hij is nu 11 maanden) heeft mijn zoontje bijna altijd alleen in een pamper/luier geslapen verder niks. Hij is met 32 weken geboren en heeft daardoor 8 weken in couveuse gelegen waar hij alleen een luier aan mocht en toen hij thuis kwam was het echt veelste heet bij ons boven voor een dekentje of pyjame dus thuis alleen romper aan gehad (met slapen overdag had hij gewoon kleren aan. Maar nu zit ik met een probleem nu is het koud hier in huis ja ook met verwarming en wilt meneer dus geen slaapzak wn geen dekentje wat moet ik nu doen want alleen een pyjama is toch veel te koud vind ik zelf ook hihi een deken trapt meneer weg en van een trappelzak word hij boos en slaapt hij niet ??iemand tips??

Onze jongste trapte ook altijd zijn dekens af. Ik heb toen een lekkere dikke pyjama van fleece voor het gekocht. Dan wist ik zeker dat hij het warm genoeg had :)  en gewoon sokken aangedaan.
Succes!

Wat bedoel je met trappelzak? Kan hij wel gewoon zijn armpjes gebruiken? Zou het dan toch proberen door te zetten, hier ook een dikke pyjama maar daarbij kok een slaapzak. Is de slaapzak wel soepel en licht genoeg? Wij hadden we eens eentje waarin ons kindje zijn armen amper kon optillen, heel zwaar en stug stof. Inbakerslaapzakken waren hier sws een no go, frustratie ten top en niet efht nodig dus achterwegen gelaten.

Hoi,
Je hebt slaapzak met benen. Je hebt van het merk meyco slaapzak jumper. Ideaal als je kindje beweeglijk is of geen slaapzak accepteert. Wel wat prijziger dan gewone slaapzakken

Mijn dochter heeft ook moeite met de overgang van andere kleding aan snachts. Na de zomer is de slaapzak beide jaren een paar nachten boos, huilen en vaak wakker worden geweest. Ook het slapen zonder slaapzak omdat het weer te warm wordt is dan gedoe. Zelfs iets simpels als eerst een romper in je slaapzak dragen en dan ineens een pyjama aan moeten of andersom geeft gedoe. 
Maar wij zetten gewoon door. Koukleumen, of te heet slapen is gewoon geen optie. En na een paar nachten is het weer gewend. Je moet er even doorheen. 
Dekens worden hier ook altijd weggetrapt of ze gaat ermee spelen. Druk in  bed haha! Geen optie.

Gebruik je een winter slaapzak? Die zijn vrij dik en beperken wel in de vrijheid idd... Onze dochter (wel een stukje ouder...) slaapt in een zomerslaapzak (zit veel losser en kan daardoor beter bewegen) en dan een deken erover. Dat accepteert ze wel/beter. De deken gaat ook nog vaak af, vandaar dat we proberen met laagjes te werken en dus voor de optie zomerslaapzak zijn gegaan, ook al is het winter. Als ze dan de deken aftrap, heeft ze in elk geval nog een extra laagje.
Succes! 

Die van jollein vallen wel mee hoe stug ze zijn. Na een paar keer wassen zijn die van mij in elk geval echt soepel en zacht en niet zo dik meer. Dat los ik op door een romper en pyjama en evt sokjes aan te trekken. Met 17 graden is het wel warm genoeg.

Terug
Bovenaan