Geen trek!!

Hallo moeders en vaders,

Maak mij een wat zorgen over mijn dochtertje, ze is nu 9,5 maand oud en heeft vaak last van verkoudheid.

Nu heeft zij sinds een paar dagen haast geen trek meer in het eten.
Zal eens beschrijven wat ze zoal eet op een dag, vind het zelf weinig.
07.00 220 cc melk met 2 schepjes bambix.
10.30 drinken ( maar slaat ze de afgelopen dagen over omdat ze ligt te slapen
12.00 200 gram warme hap met een toetje van 60 gram en wat te drinken 20 cc ongeveer meer wil ze niet hebben.
16.00 200 gram fruithapje
18.00 1 bruine boterham met jam, pindakaas, smeerworst of chocopasta.
flesje melk wil ze dan niet hebben.
20.00 willen we haar graag ook nog wat melk geven maar ze heeft er geen zin in en soms drink ze maar 20 cc op.

Ik maak mij er zorgen over omdat op de blik melkpoeder staat dat ze op deze leeftijd wel 6oo cc melk moet hebben per dag nou bij ons is het op dit moment 200 cc.

Hoor graag tips of reacties van jullie!

Groeten van Nicole mama van Monica.
 
tja ik denk dat ze geen melk meer wil omdat ze al genoeg eten krijgt als ik het zo lees, blijkbaar is ze verzadigd van het warme eten enz. Misschien moet je daar iets minder van geven zodat er nog ruimte voor een fles blijft?

gr sandra mv kim 7 mnd
 
Ik weet het ook niet en zal het eens proberen.

We hebben haar net wakker gemaakt voor de avondfles maar weer het hoofdje afschudden en gaan huilen ze heeft er gewoon geen zin in. Maar ze kan nu toch nog niet zonder melk??

Of bind ik me nu teveel vast op wat er op het blik van de melkvoeding staat??

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten van Nicole mama van Monica
 
Hoi Nicole
Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt. Maar toen ik met 10 maanden bij het cb was is tegen mij gezegd dat mijn zoontje in ieder geval 300ml melk op een dag nodig had. Ik maakte mij toen zorgen omdat mijn zoontje geen sap of anders iets wilde drinken. Hij krijgt wel ongeveer 600ml melk, maar verder dronk hij dus niets.
En nu je dochtertje niet zo lekker is wil ze natuurlijk ook niet zoveel drinken. Je kunt ook even in de gaten houden of ze genoeg poept en plast als dit niet zo is dan zou ik wel even bellen met de ha.
Ik hoop dat je iets hebt aan mijn informatie en heel veel succes met je dochtertje. Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.
Groetjes Renate
 
ben het met bovenstaande mama s eens
je kindje hoeft niet zoveel melk meer die van mij wil ook nog niet echt drinken dus krijgt nog 500 cc melk
en is bijna 1 jaar denk dat je kindje verzadigd is van het andere eten probeer anders wat yoghurt tussendoor krijgt ze toch wat melkprodukt naar binnen succes ermee laat effe weten hoe het nu gaat groetjes miranda
 
Bedankt voor jullie reacties!!

Gisteren heeft ze tegen 22.30 toch nog een flesje met 150 cc melk naar binnen weten te werken.

We hebben vandaag eens precies bijgehouden wat ze nu eet en drinkt, qua melk valt het tegen en ze heeft er dan ook echt geen zin. Verder eet ze prima en drinkt ze ranja.

We laten haar nu ook maar gewoon je kunt het toch niet opdringen. En ze is nu bijna 10 maand en gaan dan ook proberen om de avondfles te laten vervallen.

Groetjes van Nicole mama van Monica.
 
Met 9 a 10 mnd hoeven ze nog maar 400 cc melk te drinken. De avondfles zou nu zelfs mogen vervallen. Hoe zou ze in vredesnaam dan aan 600 cc moeten komen? Dit is alleen interessant voor de melkfabrikanten, niet voor de kinderen.
 
Terug
Bovenaan