Geen tweede kindje

Hoi Allemaal,

Soms begint een tweede kind te kriebelen maar als ik dan aan mijn eerste zwangerschap denkt dan denk ik nee laat maar. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik 9 mnd lang moe, mijn zoontje thomas was erg groot waardoor ik moeilijk kon lopen en veel vocht vasthield. Toen hij er een maar was heb ik ongeveer een jaar na de geboorte last gehad van stemmingswisselingen. Dat is nu helemaal over. Ik kan er nu echt van genieten.  Een tweede kind lijkt mij geweldig maar soms denk ik dat het met een kind makkelijker is. Wie denkt er zo ook over?????

Groetjes, Jeannette mama van thomas 29-02-2004
 
Hoi,

Kan me hier niet in verplaatsen... de eerste 4 maanden waren geen pretje qua huilen etc (onze zoon hing op de grens van wel/ niet huilbaby volgens de definities) en  ik weet dat het met nummer 2 wel weer zo zou kunnen zijn, maar.... wij proberen alweer voor een 2e (en onze zoon is nu 9 maand).
Ik denk dat het een hele persoonlijke beslissing is of je wel weer door die eerste maanden heen wilt met een 2e kindje. Geniet in elk geval van je eerste en wie weet wat er ooit nog eens komt?!

Groetjes,
Marije
 
Ja hoor, komt me heel bekend voor. Het heeft bij mij ook zolang geduurd voor ik me weer een beetje mezelf voelde en de zwangerschap viel me best wel tegen. Ik kon weinig eten, had daardoor weinig energie en ben vooral erg moe geweest. Soms krijg ik ook wel weer de kriebels hoor, vooral omdat ik nog zo graag een meisje wil. Mijn zoontje is nu 14 maanden en ik laat het er voorlopig even bij. Ik geef mezelfd gewoon nog even de tijd, misschien als mijn zoontje een jaar of 3 of 4 is ga ik er alsnog voor. Het lijkt met dan ook minder zwaar omdat je oudste dan al wat zelfstandiger is. Geef jezelf gewoon de tijd, je hoeft nu toch nog niet te beslissen of je een 2e wil?
 
Terug
Bovenaan