Geen tweede streepje bij ovulatie test!

Hallo Allemaal!

Ik ben Annemiek en ben sinds 3maanden bezig voor en tweede kindje. Ik ben begonnen met de ovulatie testen van Sensitest. Het is nu dag 17 na de eerste dag van de menstuatie en gister had ik weer maar 1 streepje! dag 13 had ik een heel licht tweede streepje, dus wachte op een donkerde streepje. Die  kwam dus niet!!!  
Wie weet wat dit inhoud? Heb ik mijn ovulatie al gehad??    Komt hij nog??
Ik heb een vitamine B12 tekort en ben bang dat dit er mee te maken heeft!!

Groetjes Annemiek

Gewoon even volhouden nog.

Het is me niet helemaal duidelijk of je nog steeds een licht streepje hebt of helemaal geen streepje meer.

In ieder geval: je ovulatie vindt bijna nooit plaats op precies de 14e dag. Ik heb deze maand ook voor het eerst getest en bij mij zat het donkerste  streepje pas 3 dagen na de verwachte datum. Ik vond het best eng, wat als er geen streepje zou komen?
Bij mij gelukkig wel en bij jou vast ook wel. Het enige wat je kan doen is deze maand blijven testen. Mocht er geen streepje komen dan volgende maand nog een keer proberen en dan  zeker eerder beginnen (misschien is je ovulatie al geweest?), misschien zelfs vanaf het begin van je cyclus. Mocht je dan nog geen streepje hebben, dan zou ik een keer een afspraak maken bij de huisarts. Het komt volgens mij heel zelden voor dat er geen streepje verschijnt...
Er zijn ook mensen die 2 x per dag testen omdat hun ovulatie precies tussen twee testen in zat. Bij mij verkleurde de streep binnen 24 uur (=2 testen), maar je kon de aanloop wel goed zien. Ik ga ervan uit dat dit bij meerdere mensen zo gaat.

Dus: nog even volhouden en niet de moed opgeven.

Hoi Annemiek,

Ik ben sinds afgelopen dinsdag begonnen met de Sensitest ovulatietest (dipstick). Ook ik heb het probleem dat ik wel een licht streepje zag, maar deze was zo licht dat ook ik op een donkerder streep heb gewacht, maar die heb ik nog niet gezien. Integendeel ik heb na vrijdag geen tweede streep meer gehad. Ik had afgelopen vrijdag ongigevoel rechts onder in mijn buik en een zeurderig gevoel in mijn rug. Ik vrees dat ik mijn eisprong heb gehad en dat we te laat zijn geweest met het klussen. Mamaroos gebruikt ook dezelfde ovulatietesten en ik heb op het forum gevraagd of zij wel twee duidelijke strepen heeft of dat het bij haar ook bij een licht streepje blijft. Ze heeft nog niet gereageerd. Mocht ik iets horen dan laat ik het je weten. Succes.

Gr. Angie75

Hoi Hoi,

Ik heb zelfs geen tweede streepje gezien, bij alle 7 de testen. Ik had ze besteld van testjezelf.nu, vanaf dag 11 ben ik gaan testen, zelfs de controle streep was bijna niet te zien! Ik schrok ervan, dacht gelijk misschien heb ik geen eisprong, maar las op de bijsluiter dat het ook pech kan zijn, dat je net een verkeerd pakketje heb gekocht. Ga er dus maar vanuit dat dat zo is, en ga gewoon verder even zonder ovu testen!

Succes Deb

Hoi annemiek,
Ik heb vorige maand ook gewerkt met ovutesten. ik heb ook maar 1 keer een heel licht streepje gezien. ik heb voor deze rond al meer testen besteld. ik denk dat ik vanaf da 10 ga testen. had de vorige ronde 28 dagen en. mischien dt het dan wel werkt?
Ik weet van mezelf ook dat ik een b12 tekort heb. Maar wat heeft dat te betekenen dan?

Groetjes maaike

hoi,

ik denk dat je hem nog oet krijgen elk lichaam is natuurlijk anders.
ik heb getest met matcare niet aan de handleiding gehouden en heb in een x 2 strepen.
dus ik kan klussen extra dan.
maar ik had he ook nog niet verwacht hoor.
aar leek net of ik plaste in me broek en buikkrampen dus dacht ach laat ik eens een testje doen en ja positief.

nu afwachten.
en oja wachten tot mijn vriend thuis komt.

liefs yvon

Terug
Bovenaan